Artykuły

Kinomanie, idź na "Scata"!

Tam, gdzie nie ma słów, jest miłość, zazdrość, jest podstęp i zdrada, są marzenia... - tak zaczyna się bajkowy teledysk reklamujący spektakl "Scat", najnowszą premierę Teatru Muzycznego "Capitol".

Klip wyświetlany będzie przed każdym seansem w dziewięciu multipleksach w Polsce, należących do sieci Helios. - W ten sposób reklamowaliśmy już nasz wcześniejszy spektakl "West Side Story". Chcemy pokazać, że teatr to także rozrywka. Wierzymy, że widzowie, którzy chodzą do kin, bo chcą się pośmiać, lubią szybkie zwroty akcji, chętnie przyjdą również na nasz spektakl - mówi Monika Majerska, rzeczniczka prasowa Capitolu. - Jest świetną komedią - zapewnia.

"Scat" w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, z muzyką wybitnego kompozytora i pianisty Leszka Możdżera, to niezwykłe przedsięwzięcie teatralne. Musical pozbawiany jest słów, aktorzy wyśpiewują jedynie sylaby, co zastępuje tradycyjne dialogi. Spektakl opowiada historię jak z bajki, o miłości pucybuta do kwiaciarki. Nim wszystko się dobrze skończy, zakochani muszą pokonać wiele przeszkód, bo niektórzy zazdroszczą im ich uczucia.

W teledysku poznamy bohaterów całej intrygi. Wszyscy występują na tle niezwykle barwnej, wygenerowanej komputerowo wirtualnej scenografii. Wymyśliła ją Martyna Karwala. Teledysk zrealizował w Wytwórni Filmów Fabularnych Marcin Kryjom. Aktorzy występowali na tzw. green boksie, czyli na zielonym tle, które dopiero w komputerze grafik zamienił w baśniową scenografię. W pustej hali zdjęciowej artyści mieli do dyspozycji tylko kilka rekwizytów. Całą resztę, czyli małe miasteczko gdzieś na południu Europy, musieli sobie wyobrazić. Dynamiczne zdjęcia ilustruje muzyka ze spektaklu. Jej autora także zobaczymy w teledysku, jak gra na wielkim fortepianie. W rzeczywistości Leszek Możdżer siedział na krześle i uderzał palcami w pustą przestrzeń przed sobą. Nie było potrzeby przywozić instrumentu do Wytwórni.

Na premierę "Scata" teatr Capitol zaprasza w czwartek 14 kwietnia. Teledysk reklamujący spektakl trafi do kin sieci Helios w ten weekend. Wyświetlany będzie od 26 marca przez sześć tygodni.

Teatr promuje musical "Scat" także w gazetach, telewizji, w radiu oraz na billboardach i plakatach, wkrótce rozpocznie się także akcja ulotkowa. - Koszt całej kampanii to około 600 tys. zł, z czego teatr pokrywa niecałe 50 tys. zł. Reszta to wymiana barterowa z naszymi patronami medialnymi - oni nas reklamują, a my ich - tłumaczy Majerska.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji