Artykuły

Warszawa. Balet o Biblii w Wielkim

Muzyka od Bacha do Prasquala, mity biblijne, trzech choreografów - w sobotę premiera wieczoru baletowego "Opowieści biblijne".

Spektakl rozpocznie "Syn marnotrawny" w choreografii George'a Balanchine'a, jednego z ważniejszych twórców tańca XX wieku, który współpracował z Baletami Rosyjskimi Diagilewa i stworzył podwaliny pod balet amerykański. Choreografia pochodzi z 1929 roku, a towarzyszy jej muzyka Siergieja Prokofiewa.

Specjalnie na ten wieczór Emil Wesołowski, wieloletni dyrektor zespołu baletowego w Teatrze Wielkim, przygotował do kompozycji Andrzeja Panufnika spektakl "Kain i Abel". Podejmuje w niej temat odtrącenia i poszukiwania miłości.

Ciekawie zapowiada się ostatnia część przedstawienia - "Sześć skrzydeł aniołów" - zainspirowana księgą proroka Izajasza w choreografii Jacka Przybyłowicza. Artysta wykorzystuje technikę tańca klasycznego i współczesnego oraz muzykę barokową i elektroniczną. Zaprosił do współpracy młodego kompozytora Prasquala, który w Teatrze Wielkim ustawił osiem grup głośników - z każdej będzie dobiegał inny dźwięk.

Teatr Wielki - Opera Narodowa, "Opowieści biblijne": "Syn marnotrawny", "Kain i Abel", "Sześć skrzydeł aniołów"; muzyka: Siergiej Prokofiew, Andrzej Panufnik, Jan Sebastian Bach, Giovanni B. Pergolesi, Antonio Vivaldi, choreografia: George Balanchine, Emil Wesołowski, Jacek Przybyłowicz, dyrygent: Jakub Chrenowicz. Występuje: zespół Polskiego Baletu Narodowego, Orkiestra Opery Narodowej. Premiera: 14 kwietnia, godz. 19.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji