Artykuły

Katowice. Marcin Zarzeczny w Bellmer Cafe

Bezrobotny aktor musi coś jeść! Otwarta próba tekstu monodramu "Zwierzenia bezrobotnego aktora" tym razem w Bellmer Cafe w Katowicach [podziemia Teatru Śląskiego]. 24 lutego o godz. 19.

Bezrobotny aktor musi coś jeść!

Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy, jak trudna jest praca aktora, a raczej jej brak. Młodzi absolwenci szkół teatralnych muszą zderzyć się z brutalną rzeczywistością i tylko nielicznym się udaje. Tysiące wysłanych e-maili ze swoim portfolio, godziny oczekiwań na dziesiątkach castingów, upokarzające rozmowy z dyrektorami teatrów i innymi osobami, od których zależy ich kariera. Czym innym ma zająć się taka osoba? Przecież nic innego nie potrafi...

W czasach kryzysu i braku pracy problem bezrobocia dotyczy wielu osób. Młodzi, wykształceni ludzie zderzają się po studiach ze smutną rzeczywistością. Można zadać sobie pytanie, dlaczego państwo łoży ogromne sumy na kształcenie osób, które potem nie mogą znaleźć pracy?

Jak wygląda codzienne życie artysty poszukującego pracy? Marcin Zarzeczny w monodramie swojego autorstwa zakreśla obraz życia bezrobotnego artysty. Sytuacje opisane w tekście są na tyle uniwersalne, że można porównać je do sytuacji ludzi w innych sektorach gospodarki. Każdy młody człowiek bez pracy zobaczy w nich obraz samego siebie.

"Zwierzenia..." to opowieść o determinacji i walce o realizację marzeń. O ważnych rzeczach mówi się tu w sposób lekki, bez użalania się nad losem bezrobotnego. W scenariuszu zawarty jest opis doświadczeń bohatera związanych z poszukiwaniem pracy.

Nie one są tu jednak najważniejsze, a sposób w jaki reaguje na nie bohater próbując myśleć tylko pozytywnie i patrzeć na trudne sytuacje z ogromnym dystansem.

Będzie to trzecia publiczna prezentacja scenariusza, z naniesionymi poprawkami, których inspiracją była widownia pierwszego odczytu.

Planowane są kolejne otwarte próby w Warszawie, oraz dwie próby w Krakowie w marcu.

Tekst nie jest napisany w klasyczny sposób, opierający się na misternej budowie dramaturgii. W zasadzie tej dramaturgii jest tutaj niewiele. Ważniejsze od niej jest zbudowanie atmosfery intymnej rozmowy bohatera z widzem, podobnej do rozmowy przyjaciół.

Wstęp Wolny

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji