Warszawa. Refundacje 21. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
Komisja Artystyczna i Komisja Finansowa 21. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej rozdysponowały refundacje części kosztów przygotowania premier spektakli wybranym instytucjom.
Refundacje przyznawane są one co roku na podstawie oceny wniosków złożonych przez instytucje.
W wyniku obrad komisji refundacje finansowe przyznane zostały 36 podmiotom:
Teatrowi Animacji w Poznaniu za spektakle "A niech to Gęś kopnie!" Marty Guśniowskiej, reż. Marta Guśniowska, "Smoki" Maliny Prześlugi, reż. Marián Pecko oraz "Wąż" Marty Guśniowskiej, reż. Janusz Ryl-Krystianowski
Teatrowi Zagłębia w Sosnowcu za spektakle: "Koń, kobieta i kanarek" Tomasza Śpiewaka, reż. Remigiusz Brzyk oraz "Czerwone Zagłębie" Jarosława Jakubowskiego, reż. Aleksandra Popławska i Marek Kalita
Teatrowi Śląskiemu im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach za spektakl "Morfina" Szczepana Twardocha, reż. Ewelina Marciniak
Centrum Kultury w Lublinie - Czytelnia Dramatu za spektakl "Ony" Marty Guśniowskiej, reż. Daniel Adamczyk
Teatrowi im. Juliusza Osterwy w Lublinie za spektakl "Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian" Ziemowita Szczerka, reż. Remigiusz Brzyk
Ośrodkowi Teatralnemu Kana w Szczecinie za spektakl "Projekt: Matka" Mateusza Przyłęckiego, reż. Mateusz Przyłęcki
Teatrowi Barakah w Krakowie za spektakl "Sąsiedzi" Andrzeja Sadowskiego, reż. Andrzej Sadowski
Teatrowi Polskiemu im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy za spektakle: "Detroit. Historia ręki" Jolanty Janiczak, reż. Wiktor Rubin oraz "Afryka" Agnieszki Jakimiak, reż. Bartek Frąckowiak
Teatrowi Dramatycznemu im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu za spektakl "Good Night Cowboy" Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego, reż. Kuba Kowalski
Stowarzyszeniu Teatr Konsekwentny w Warszawie za spektakle: "Good Night Cowboy" Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego, reż. Kuba Kowalski oraz "Wasza Wysokość" Anny Wakulik, reż. Katarzyna Kalwat
Bałtyckiemu Teatrowi Dramatycznemu im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie za spektakl "Kali Babki" Michała Siegoczyńskiego, reż. Michał Siegoczyński
Teatrowi im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze za spektakl "Karskiego Historia Nieprawdziwa" Szymona Bogacza, reż. Julia Mark
Teatrowi Polskiemu w Bielsku-Białej za spektakl "Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś" Tomasza Jękota, reż. Wojciech Faruga
Teatrowi im. Juliusza Słowackiego w Krakowie za spektakl "Narodziny Fryderyka Demuth" Macieja Wojtyszki, reż. Maciej Wojtyszko
Teatrowi im. Aleksandra Fredry w Gnieznie za spektakl "Niech nigdy w tym dniu słońce nie świeci" Artura Pałygi, reż. Rafał Urbacki
Teatrowi Nowemu im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu za spektakle: "Obwód głowy" Wojtka Zrałka-Kossakowskiego i Zbigniewa Brzozy, reż. Zbigniew Brzoza, "Kochanie, zabiłam nasze koty" Doroty Masłowskiej, reż. Cezi Studniak oraz "Elsynor" Szymona Adamczaka i Grzegorza Gołaszewskiego, reż. Grzegorz Gołaszewski
Wrocławskiemu Teatrowi Lalek za spektakle: "Plama" Martyny Majewskiej, reż. Martyna Majewska, "Po sznurku" Joanny Gerigk, reż. Joanna Gerigk, "W środku słońca gromadzi się popiół" Artura Pałygi, reż. Agata Kucińska oraz "Krzywiryjek" Roberta Jarosza, reż. Robert Jarosz
Teatrowi im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim za spektakl "Rewolucja balonowa" Julii Holewińskiej, reż. Alina Moś-Kerger
Teatrowi Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie za spektakl "Tato" Artura Pałygi, reż. Małgorzata Bogajewska
Agencji Alista w Warszawie za spektakl "Wasza Wysokość" Anny Wakulik, reż. Katarzyna Kalwat
Fundacji MŁYN w Warszawie za spektakl "Artysta" Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej, reż. Natalia Fijewska Zdanowska
Wrocławskiemu Teatrowi Współczesnemu im. Edmunda Wiercińskiego za spektakle: "Gałgan" Jarosława Murawskiego, reż. Ewelina Marciniak, "Tajemniczy ogród" Agnieszki Jakimiak, reż. Katarzyna Szyngiera oraz "Radio Armageddon. Transmisja" Jakuba Żulczyka, reż. Tomasz Hynek
Teatrowi Powszechnemu im. Zygmunta Hübnera w Warszawie za spektakl "Iwona, księżniczka z Burbona" Magdy Fertacz, reż. Lena Frankiewicz
Teatrowi im. Stefana Żeromskiego w Kielcach za spektakl "Lordy/Lord Kantor/Lord Herling/Lord Milord" Mateusza Pakuły, reż. Eva Rysová i Mateusz Pakuła
Teatrowi Nowemu im. Kazimierza Dejmka w Łodzi za spektakl "Melancholia/Violetta Villas" (na podstawie tekstu "I nikt mnie nie poznał") Artura Pałygi, reż. Tomasz Wygoda
Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie za spektakl "Niech żyje wojna!!!" Pawła Demirskiego, reż. Remigiusz Brzyk
Lubuskiemu Teatrowi w Zielonej Górze za spektakl "Nikt nie byłby mną lepiej. Koncert" Ewy Kasińskiej, Marioli Sopel, Kasiulka, Kaśki D, Kreta, Żmiji, reż. Łukasz Chotkowski
Teatrowi Nowemu w Krakowie za spektakl "Ptaki-dziwaki" Patrycji Nowak, reż. Daria Woszek
Teatrowi Polskiemu w Poznaniu za spektakle: "Reisefieber, czyli podróż w nieznane" Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak oraz "Oblężenie" Piotra Rowickiego, reż. Joanna Zdrada
Stowarzyszeniu "Studio Teatralne KOŁO" za spektakl "Tajemniczy klient" Igora Gorzkowskiego, reż. Igor Gorzkowski
Olsztyńskiemu Teatrowi Lalek za spektakl "Zielony wędrowiec" Liliany Bardijewskiej, reż. Michał Derlatka
Teatrowi im. Wilama Horzycy w Toruniu za spektakl "Kansas" Marcina Wierzchowskiego, reż. Marcin Wierzchowski
Teatrowi im. Ludwika Solskiego w Tarnowie za spektakl "Lato 1910" Zuzanny Bojdy, reż. Maciej Gorczyński
Teatrowi im. Aleksandra Sewruka w Elblągu za spektakl "Matnia - sprawa elbląska" Mirosława Dymczaka, reż. Rafał Matusz
Teatrowi Guliwer w Warszawie za spektakl "O Raju! - czyli o tym co było kiedy nic nie było" Maliny Prześlugi, reż. Zbigniew Lisowski
Śląskiemu Teatrowi Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach za spektakl "Szczurołap" Bogumiły Rzymskiej, reż. Janusz Ryl-Krystianowski
O wysokości refundacji teatry i instytucje zostaną powiadomione pisemnie do 27 lipca br.
Decyzję o przyznaniu zwrotu faktycznie poniesionych kosztów podjęła Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki-przewodniczący, Andrzej Lis, Piotr Morawski, Łukasz Rudziński, Joanna Targoń, Mike Urbaniak, Kalina Zalewska. Zaakceptowała ją Komisja Finansowa, którą współtworzyły: Ewa Kwiecień, Bożena Sawicka, Anna Sapiego i Hanna Trzeciak. Jak informuje regulamin konkursu, przyznanie refundacji oraz jej wysokość uzależniona jest od oceny walorów artystycznych spektaklu i spójności polityki repertuarowej teatru oraz umiejętności właściwego i skutecznego eksploatowania przedstawienia.