Artykuły

Warszawa. Teatr Roma na Europejskich Targach Muzycznych

Wojciech Kępczyński, dyrektor Teatru Roma, Wojciech Kościelniak - reżyser oraz aktorzy: Edyta Krzemień i Jakub Wocial (także dyrektor Teatru Rampa) opowiadali o teatrze muzycznym na Europejskich Tagach Muzycznych.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie o musicalach w Polsce. Skąd popularność tego gatunku na naszych scenach? Jak się robi teatr musicalowy w Polsce? Jak zostaje się gwiazdą musicali?

Na te i inne pytania prowadzącego Remigiusza Grzeli odpowiadali nasi goście: dyrektor Teatru Muzycznego Roma w Warszawie Wojciech Kępczyński, reżyser Wojciech Kościelniak oraz aktorzy musicalowi: Edyta Krzemień i Jakub Wocial.

Wojciech Kępczyński opowiadał o swoich początkach w Teatrze Muzycznym Roma. Kiedy 17 lat temu obejmował dyrekcję sceny przy Nowogrodzkiej, Roma była zadłużonym teatrem operetkowym. Kolejne tytuły musicalowe, które wprowadzał na afisz, były nie tylko spełnieniem jego marzeń jako reżysera, ale dały też szansę, żeby wyciągnąć ten teatr z długów.

Podobne problemy miał Wojciech Kościelniak, kiedy w 2001 roku obejmował dyrekcję ówczesnego Teatru Muzycznego - Operetki Wrocławskiej, która pod jego dyrekcją zmieniła się w Teatr Muzyczny "Capitol", specjalizujący się w musicalach.

Kościelniak, obecnie współpracuje z kilkoma teatrami w Polsce, przygotowuje spektakle musicalowe w oparciu o znane powieści z literatury polskiej. Przeniósł na scenę m.in. "Lalkę" Prusa i "Chłopów" Reymonta. W Teatrze Muzycznym w Gdyni we wrześniu wystawił "Złego" Tyrmanda, w 2017 roku w Trójmieście ma wystawić musical według "Wiedźmina" Andrzeja Sapkowskiego.

Jakub Wocial opowiadał o scenie musicalowej, którą próbuje robić w warszawskim Teatrze Rampa. Nie jest to proste, ale ma satysfakcję, bo bilety sprzedają się bardzo dobrze. Edyta Krzemień, gwiazda "Les Miserables" w Romie, a ostatnio "Evity" w Poznaniu i musicalu "Ghost" w Gdyni, o swojej musicalowej drodze, od Szkoły muzycznej, gdzie słyszała od nauczycieli, że śpiewa musicalowo, po warsztaty w Romie i pierwszą dużą rolę na tej scenie w "Upiorze w operze".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji