Artykuły

Opery XX wieku

"Jutro" i "Kolonia karna" są premierowymi spektaklami Opery Wrocławskiej. Pomysł na ich wystawienie to wspól­na inicjatywa teatru ope­rowego i rozpoczynającego się festiwalu Musica Poloni­ca Nova. Obydwie jedno­aktówki są grane tego samego wieczoru, łączy je inspi­racja literacka i czas powsta­nia - druga połowa lat 60., ale mają różnych autorów. "Jutro" (w reżyserii Eweliny Pietrowiak) Tadeusza Bairda jest oparte na noweli Josepha Conrada. To historia ojca, który od lat czeka na powrót syna, w myślach idea­lizując jego osobę. Kiedy syn wreszcie trafia do rodzinnego domu oka­zuje się łajdakiem a jego zachowanie doprowadza do tragedii.

"Kolonia karna" Joanny Bruzdowicz na podstawie opowiadania Franza Kafki jest w jego stylu - mroczna i symboliczna. Insce­nizujący ją Marek Weiss-Grzesiński widzi w operze przesłanie związane ze śmiercią rosyjskiej dzienni­karki Anny Politkowskiej. - Wiedziała, że złu trzeba do końca mówić "nie" wobec zła - wyjaśnia reżyser. Na zdjęciu "Kolonia karna".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji