Artykuły

Teatr Nowy. Agnieszka Glińska czy Olaf Lubaszenko?

Krzysztof Dudek miał przedstawić we wtorek radnym z komisji kultury swojego kandydata na stanowisko dyrektora artystycznego Teatru Nowego. Nie zrobił tego. — Lubaszenko wciąż prowadzi w peletonie — mówi. Ale złożył propozycję również Agnieszce Glińskiej.

W ubiegłym tygodniu Dudek poinformował zespół Teatru Nowego, że jego wybór padł na Olafa Lubaszenkę. Na facebookowych profilach pracowników pojawiły się kadry z Krótkiego filmu o miłości i aluzje do Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach. Wczoraj miał oficjalnie przedstawić kandydata radnym zasiadającym w komisji kultury. — Powiedziałem, że trwają rozmowy z kandydatami. Mam jeszcze czas, stanowisko obejmuję dopiero 1 lipca — mówi. — Olaf Lubaszenko miał się stawić przed komisją razem ze mną. Nie znalazł czasu, bo ma sporo innych obowiązków zawodowych.

Nie wszyscy radni byli przychylni kandydaturze Lubaszenki. Kwestionowano jego dorobek teatralny. — Te głosy też muszę wziąć pod uwagę — dodaje Dudek. — Wiele spraw wymaga doprecyzowania. Kwestie finansowe, gotowość do poświęcenia się pracy w Łodzi. Zapowiedziałem pracownikom Nowego, że dyrektorem artystycznym prawdopodobnie będzie Lubaszenko, ale nic nie jest jeszcze przesądzone.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w grę wchodzi Agnieszka Glińska. — Rozmawiałem z nią. Umówiliśmy się na spotkanie — potwierdza Dudek. — Nie wiem tylko, czy po niedobrych doświadczeniach w Teatrze Studio będzie zainteresowana objęciem funkcji administracyjnej. Pewnie chce się skoncentrować na działalności artystycznej.

Glińska jest wrocławianką, absolwentką warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (dziś Akademii Teatralnej im. Zelwerowicza), aktorką i reżyserką. Zaczynała jako asystent reżysera w stołecznym Teatrze Powszechnym im. Hubnera, w Teatrze Współczesnym w Warszawie wyreżyserowała m.in. Bambini di Praga Hrabala, w Teatrze Dramatycznym — Opowieści o zwykłym szaleństwie Żelenki i Pippi Pończoszankę Lindgren. Dla Teatru Telewizji zrobiła m.in. Czwartą siostrę Głowackiego. Reżyserowała spektakle na podstawie tekstów Doroty Masłowskiej — Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku i Jak zostałam wiedźmą. Wielokrotnie była nagradzana. Ostatnio była dyrektorką artystyczną warszawskiego Teatru Studio. Skonfliktowana z dyrektorem Romanem Osadnikiem (odwołał premierę Cwaniar według powieści Sylwii Chutnik), zrezygnowała ze stanowiska.
 

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji