Artykuły

Warszawa. Odpowiedź Jacka Zembrzuskiego na list Biura Kultury

Jacek Zembrzuski odpowiada na list Biura Kultury m.st. Warszawy ws. konkursu na dyrektora Teatru Ateneum w Warszawie.

Szanowni Państwo,

Biuro Kultury U. m. st. Warszawy mija się z prawdą wypełniając tym samym dyspozycję art. 271 kk o "zaświadczeniu nieprawdy przez urzędnika", co stanowi przedmiot dochodzenia nie Prokuratury Rejonowej (p. 1), lecz za pośrednictwem Generalnej w Prokuraturze Krajowej.

ad 1: w pierwszym konkursie co najmniej jeden kandydat spełnił wszystkie regulaminowe warunki organizatora i nie został przesłuchany; niżej podpisany stawia określone zarzuty BK podpierając to podjęciem określonych kroków prawnych, a NIE CZŁONKOM KOMISJI i swoje zdanie w całej rozciągłości podtrzymuje.

ad 2: nie wypowiada się w niczyim imieniu, tylko zaświadcza, że jest w posiadaniu dokumentów o pracy na stanowisku kierowniczym (ad 1) dr hab. Andrzeja Pawłowskiego, czyli poświadczeń nieprawdy artykułowanej przez BK o sposobie przeprowadzenia pierwszego "konkursu".

ad 3: powołanie na podstawie art 16a ustawy o organizowaniu stoi w ewidentnej sprzeczności z p. 3c tej samej ustawy, który mówi: "3c. Brak pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego skutkuje niepowołaniem kandydata na stanowisko dyrektora instytucji" - a tak właśnie stało się w wypadku Ryszarda Markowa;

BK nie miało ustawowego prawa mianować dyrektora poza konkursem jako "p/o" ponieważ w Teatrze Ateneum obowiązuje ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO z dnia 30 lipca 2015 r. w sprawie wykazu samorządowych instytucji kultury, w których wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora następuje w drodze konkursu: VI. Teatry dramatyczne: ... 5. Teatr Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie;

przepisy o "powierzeniu obowiązków" nie mogą być stosowane przed wyczerpaniem procedury "powołania dyrektora", więc to BK niezmiennie (od czasu spotkania w teatrze z dyrektorem BK, na co są świadkowie) "ustawia" wynik (15/3. Organizator powołuje i odwołuje dyrektora państwowej instytucji kultury po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego...; 16/2. W samorządowych instytucjach kultury, których wykaz określi, w drodze rozporządzenia, minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, biorąc pod uwagę ich znaczenie dla kultury narodowej, wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora następuje w drodze konkursu).

ad 4: utajnienie opinii prof. zw. wobec jawności znanej od lat opinii Kancelarii prawnej de Virion wykluczającej możliwość uczestnictwa SDT w Komisjach konkursowych nie pozwala traktować jej (i tak przegłosowanego wyniku konkursu) poważnie (prawo nieogłoszone nie obowiązuje), a jej sprzeczność ze znaną wykładnią - o jej "poprawności" rozstrzygają tu nie komentatorzy a urzędnicy i to jest bezprawne -wymaga rozstrzygnięcia sądowego.

ad 5: BK reaguje na listy otwarte wykrętnie i w sposób rozpowszechniający informacje nieprawdziwe (j. w.), stąd kolejne pytania, także dziennikarza, więc mowa nie o emocjach, a o konieczności przestrzegania prawa; próba straszenia obywatela i zapobiegania dostępu do informacji, która jest informacją ewidentnie publiczną przypomina praktyki Izy Nataszy Czapskiej i bez wątpienia już niedługo zostanie prawidłowo oceniona przez wyborców.

Z poważaniem,

Jacek Zembrzuski

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji