Artykuły

Znaki zapytania

- Nowy statut Teatru Wielkiego daje dyrektorowi naczelnemu wolną rękę w wyborze zastępców. Chcę zachować, tak jak to jest na świecie, podział na dyrektora muzycznego i artystycznego. Kto to będzie, wyniknie z rozmów, które przeprowadzę w poniedziałek i wtorek - mówi Janusz Pietkiewicz w Życiu Warszawy.

Dyrektor muzyczny ma odpowiadać za poziom orkiestry, chóru i solistów. Mamy wielu świetnych dyrygentów, wśród których widzę kandydatów na to stanowisko.

Dyrektor artystyczny będzie odpowiedzialny za całokształt spraw artystycznych, politykę repertuarową i jej realizację. Tu będzie trudniej, bo chciałbym, aby była to osoba z przygotowaniem muzycznym, powinna też znać się na wokalistyce.

Dlatego stawiam znak zapytania nad współpracą z Mariuszem Trelińskim jako dyrektorem artystycznym, co nie przekreśla jego pracy w TW jako reżysera. Uważam, że scena narodowa nie powinna służyć eksperymentom realizatorskim. To ma być wielka wspaniała opera. Nie zamierzam jednak wprowadzać rewolucji w najbliższych planach przygotowanych przez poprzedników.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji