Artykuły

Scena pełna uczuć. Premiera baletowa w Teatrze Muzycznym Capitol

Izadora Weiss w swoim autorskim spektaklu "Eurazja" chce pokazać różne oblicza rzeczywistości. Zamkniętą Europę i tylko pozornie spokojną Azję. Delikatne gesty mają odmalować wulkany emocji.

Eurazja" to najnowsza premiera Teatru Muzycznego Capitol. - Brakowało mi w Teatrze Muzycznym przedstawienia, którego domeną będzie ruch - twierdzi Konrad Imiela, dyrektor Capitolu. - Spektakl Izadory Weiss jest czystą wrażliwością, nie wydumaną formą. Kiedy wyszedłem z próby, zdawało mi się, że cała ulica tańczy.

W "Eurazji" widz nie znajdzie fabularnej opowieści, jak w klasycznym balecie. To raczej zestaw obrazów niepodzielnie złączonych z muzyką, ilustrujących otaczającą nas rzeczywistość i związki społeczne. - Nie ma tu głównych ról, bohaterem jest grupa ludzi - tłumaczy Izadora Weiss.

Weiss opowie o nurtujących nas problemach. Jedna ze scen pokazuje trudne relacje między matką a córką, inna - homoseksualny związek. Tancerze pokażą konflikty pokoleń i odmienne w różnych kulturach pojmowanie seksu, a także trudną, często dramatyczną sytuację kobiet w Azji.

- Świat powinien być otwarty dla wszystkich. Podziały sprawiają, że rośnie agresja i szerzą się konflikty. Także to pokażę w przedstawieniu.

Usłyszymy m.in. utwory: Nigela Kennedy'ego - świetnego skrzypka, Jana Sebastiana Bacha, rockandrollowej grupy Dead Can Dance, Bruno Coulaisa (kompozytora filmu "Pan od muzyki"), Michała Lorenca.

Na scenie zobaczymy artystów o różnym doświadczeniu i niekoniecznie zawodowych tancerzy. Wśród nich znaleźli się gospodarze z Capitolu (m.in. Ewelina Adamska, Alla Potapova i Michał Łabuś), a także artyści zaproszeni przez Izadorę Weiss i wyłonieni podczas castingu, wśród nich: Małgorzata Marcinkowska-Chojnacka, solistka Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Michał Pietrzak, student III roku Wydziału Aktorskiego łódzkiej filmówki, Franciszka Kierc, obdarzona talentem wychowanka szkoły baletowej działającej przy Capitolu, córka wrocławskiego aktora Bogusława Kierca.

Izadora Weiss jest absolwentką Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Za swojego mistrza uznaje znakomitego czeskiego choreografa Jirziego Kyliana. W Capitolu wcześniej przygotowała choreografię do "Małej księżniczki", w Operze Wrocławskiej - do "Aidy".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji