Artykuły

Warszawa. Gwiazdy na rzecz honorowego krwiodawstwa

Katarzyna Figura, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Włodarczyk, Patrycja Markowska, Iwona Guzowska, Radek Pazura, Marek Siudym, Maciej Orłoś, Mariusz Czerkawski to gwiazdy wspierające tegoroczną kampanię "Krewniacy" na rzecz promocji idei Honorowego Krwiodawstwa w Polsce.

Motywem przewodnim tegorocznej kampanii są dzieci i ich bohaterowie, czyli & rodzice Honorowi Dawcy Krwi. Celem kampanii poza oczywistą promocją idei Honorowego Krwiodawstwa jest zbiórka pieniędzy na najnowocześniejszy autobus do poboru krwi. Za zgodą Episkopatu Polski pierwszy zakupiony autobus do poboru krwi będzie nosić imię Jana Pawła II.

- Naszym celem jest by pierwszy zakupiony autobus im. Jana Pawła II oraz kolejne jakie chcemy ofiarować Polakom, stały się najbardziej rozpoznawalnymi wśród społeczeństwa dzięki mediom, imprezom masowym, znanym osobistościom, które uczestniczyć będą w akcjach zbiórek krwi. Poprzez bezpośrednie dotarcie do wielu ludzi, chcemy szerzyć szczytne idee Honorowego Krwiodawstwa wśród osób, które nie są jeszcze Honorowymi Dawcami Krwi - mówi Marcin Velinov prezes Fundacji i twórca kampanii Krewniacy.

By wesprzeć akcję należy oddać krew w czasie trwania kampanii bądź wysłać sms o treści KREW na nr 72102 (Opłata 2 zł/2,44 zł z VAT).

Spoty w ramach kampanii od 15 lipca przez miesiąc emitowane będą na wszystkich antenach Telewizji Publicznej, która od początku wspiera i patronuje akcji.

Kampanii telewizyjnej towarzyszyć będzie kampania PR realizowana przez Polską Akademię Public Relatons, partnera ds. wizerunku Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi.

To już 7 kampania medialna Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi i trzecia z kolei telewizyjna kampania "Krewniacy" realizowana pod patronatem Telewizji Publicznej.

Fundacja w 2002 roku przeprowadziła pierwszą w historii polskiego krwiodawstwa kampanię bilbordową na terenie całego kraju "Krew, Dobroć, Życie". W 2003 roku Fundacja z sukcesem przeprowadziła kampanię "Dostałem Krew, żyję", w ramach której znów pojawiły się w całym kraju bilbordy, powstał film promocyjno-edukacyjny dla szkół oraz nagrano pierwszy telewizyjny spot.

Badania przeprowadzone przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC potwierdzają skuteczność przeprowadzonych dotychczas działań w ramach kampanii Krewniacy- "Akcja "Krewniacy" Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi jest zdecydowanie najlepiej rozpoznawaną akcją związaną z honorowym krwiodawstwem. Spontanicznie kampania "Krewniacy" wymieniana jest przez 22% Polaków. Zaś spot telewizyjny reklamujący akcję rozpoznaje aż 62%. Co ważne dla akcji społecznej, prawie wszyscy znający akcję uważają ją za wiarygodną (90%). Obserwacja wyników prowadzonych przez MB SMG/KRC badań z ostatnich trzech lat pokazuje, że wiedza na temat kampanii rośnie, a jej głównym źródłem jest telewizja." - podkreśla Kuba Antoszewski, PR Manager MillwardBrown SMG/KRC

Dzięki ponad 440 tys. nadesłanych dotychczas sms-ów, dobrowolnym wpłatom na konto oraz wpłatom do puszek kwestorskich zebrano łącznie 896 020,29 PLN, co z wcześniejszą zbiórką pieniędzy dało sumę 1 365 242,44 PLN. Koszt jednego autobusu wraz z wyposażeniem to ok. 2 500 000,00 PLN.

Więcej informacji: honorowe krwiodawstwo

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji