Artykuły

Łódź. Niezapomniana Marina kieruje baletem Wielkiego

- Musimy skupić się na pracy, aby najlepiej przygotować zaplanowane realizacje. To jest najważniejsze - mówi Anna Krzyśków, która od wczoraj jest nowym kierownikiem zespołu baletowego łódzkiego Teatru Wielkiego.

Nie jest to najłatwiejsze, bowiem w Teatrze Wielkim cały czas trwa remont, a ekipy pracują teraz w salach i pomieszczeniach baletu - remontowane są m.in. garderoby, natryski. Najbliższa premiera baletowa zaplanowana jest na październik - Giorgio Madia realizować będzie "Dziadka do orzechów" Piotra Czajkowskiego.

- To na tej pracy musimy się skoncentrować, by premiera wypadła jak najlepiej - dodaje Krzyśków.

Anna Krzyśków jest absolwentką łódzkiej Państwowej Szkoły Baletowej i warszawskiej Akademii Muzycznej, gdzie ukończyła pedagogikę baletu. Jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Łodzi kierunku choreografia i techniki taneczne. Odznaczona dwukrotnie medalem Łódzkich Spotkań Baletowych oraz medalem Premium di Danza przyznanym w Turynie. Na łódzkiej scenie stworzyła wiele kreacji, m.in. Matkę w "Amadeuszu" Veredona, Lady Makbet w "Makbecie" Makarowskiego, Marinę w "Zorbie" Massina.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji