Artykuły

Kalendarz światowych występów

- Z końcem tego sezonu, w lipcu 2005 roku, zadebiutuję na scenie Covent Garden w Londynie - śpiewaczka ALEKSANDRA KURZAK opowiada o swoich występach na światowych scenach.

Przede wszystkim ogromnie cieszę się z szansy debiutu na scenie Metropolitan Opera. Od 10 grudnia będę występować w Nowym Jorku w partii Olimpii w sześciu przedstawieniach "Opowieści Hoffmanna" Offenbacha u boku Vesseliny Kasarovej, Ramona Yargasa i Jamesa Morrisa. W Metropolitan będę również śpiewała Królową Nocy w "Czarodziejskim flecie" w sezonie 2006/07 w inscenizacji, której premiera pod dyrekcją Jamesa Levine'a przewidziana jest na bieżący rok. Chciałabym tu zaznaczyć, że to sama dyrekcja tego sławnego teatru zwróciła się do mnie z powyższymi propozycjami, co zresztą było dla mnie dużym zaskoczeniem, nie brałam bowiem wcześniej udziału w żadnych przesłuchaniach organizowanych przez Metropolitan. Z końcem tego sezonu, w lipcu 2005 roku, zadebiutuję również na scenie Covent Garden w Londynie jako Aspasia w pięciu spektaklach "Mitridatere di Ponto" Mozarta z Andreą Rost i Davidem Danielsem. Jeżeli zaś chodzi o Covent Garden, to rozmowy na temat moich występów na tej właśnie scenie prowadzone były już od dłuższego czasu. Zaplanowane są także przedstawienia z moim udziałem w Lyric Opera w Chicago (2005/06) i Tuluzie (2007), w których zaśpiewam partię Królowej Nocy. Do Chicago powrócę w 2009 roku na serię przedstawień Uprowadzenia z seraju, w których wystąpię w roli Blondy.

Jednak od ponad trzech lat moim macierzystym teatrem jest Staatsoper w Hamburgu, gdzie, początkowo jako adeptka związana z Opernstudio, a od ponad roku już jako solistka, mam bardzo dużo pracy. Mój debiut w głównej roli odbył się na tej scenie trzy lata temu w partii Gildy w "Rigoletcie". W ubiegłym sezonie wystąpiłam jako Marcelina w premierze i wszystkich pozostałych spektaklach Fidelia Beethovena. Dotychczas na scenie hamburskiej Staatsoper -oprócz Gildy i Marceliny - śpiewałam m. in. Królową Nocy, Blondę, Marię w operze "Car i cieśla" Lortzinga, Małgosię w "Jasiu i Małgosi" Humperdincka, Adelę w "Zemście nietoperza" Straussa oraz Nanettę w "Falstaffie" Verdiego. W bieżącym sezonie będę śpiewała w tym teatrze aż w trzydziestu jeden przedstawieniach, m. in. Królową Nocy, Zuzannę w "Weselu Figara", Marcelinę, Nanettę, jak również zostałam obsadzona w dwóch nowych spektaklach - jako Kleopatra w "Juliuszu Cezarze" Handla (premiera 13 lutego) i Servilia w "Łaskawości Tytusa" Mozarta (premiera 8 maja). W Hamburgu niezwykle cenię sobie rzetelność i dyscyplinę w pracy, ale też bardzo wysoki poziom muzyczny.

W Polsce, w maju tego roku wystąpiłam w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli Hanny w "Strasznym dworze" inaugurującym V Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Moniuszki. W Warszawie zaśpiewam ponownie dopiero w przyszłorocznym koncercie sylwestrowym w Filharmonii Narodowej. Nadal bardzo bliska mojemu sercu pozostaje Opera Dolnośląska we Wrocławiu. To przecież mój pierwszy teatr. W nim stawiałam pierwsze kroki na zawodowej scenie.

Aleksandra Kurzak [na zdjęciu] - sopran, studia wokalne ukończyła w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Eugeniusza Sąsiadka w roku 2000. Jeszcze w trakcie studiów, w roku 1998, zdobyła l nagrodę na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Moniuszki w Warszawie, Laureatka wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in. w Helsinkach (1999) i Barcelonie (2000). Naukę śpiewu kontynuowała w Hochschule fur Musik und Theater w Hamburgu w klasie Ingrid Kremling. W 2000-02 była solistką Opery Dolnośląskiej we Wrocławiu, a w latach 2001-2003 - członkinią Międzynarodowego Studia Operowego przy hamburskiej Staatsoper. Obecnie Jest solistką tego teatru.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji