Artykuły

Hipnoza

Antoni Cwojdziński - to już właściwie klasyk w swoim ro­dzaju, od lat zabawiający publi­czność quasi-naukowymi ko­mediami. Ta oryginalna twórczość ("Freuda teoria snów", "Teoria Einsteina") przyniosła mu znaczną popularność, nie tyl­ko zresztą w Polsce. W reper­tuarze jednego z teatrów war­szawskich znajduje się obecnie jego nowa sztuka "Sprzężenie zwrotne", zaś przed dwoma laty z powodzeniem grano w stolicy "Hipnozę".

Po tę właśnie komedię sięgnęła ostatnio telewizja. Temat lecze­nia hipnozą, bardzo kiedyś mod­ny w literaturze, obecnie mocno przyblakł, choć problem nie stra­cił przecież na aktualności. Cwojdziński potraktował rzecz oczywiście żartobliwie, ukazując konflikt pomiędzy poddaną le­czeniu aktorką, a lekarzem-hipnotyzerem; budując i rozwiązu­jąc sytuacje sceniczne w sposób błyskotliwy, z właściwą sobie precyzją.

Reżyser, mając do dyspozycji tak znakomitych aktorów, jak Zofia Mrozowska i Kazimierz Rudzki, mógł wygrać wszystkie niuanse dialogu. Mrozowska jeszcze raz potwierdziła, że jest aktorką wszechstronną i równie dobrze jak w dramacie czuje się w komedii, choć tak rzadko w niej grywa. Rudzki ze swoją nie­mal keatonowską twarzą odpo­wiednio pogłębiał komizm sy­tuacji.

Nowy rok w teatrze telewi­zyjnym zaczął się dobrze; należy życzyć widzom, telewizji i so­bie - oby tak dalej.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji