Artykuły

Warszawa. Ukaże się kolekcja "Balet i taniec"

W najbliższą sobotę, 24 kwietnia, ukaże się pierwszy tom nowej kolekcji Agory "Balet i taniec", prezentującej 25 najsłynniejszych przedstawień baletowych. Pierwsza książka i płyta DVD poświęcone są spektaklowi "Jezioro łabędzie" Piotra Czajkowskiego w inscenizacji Teatru Bolszoj.

W 25-tomowej kolekcji, wydanej w ramach Biblioteki Gazety Wyborczej, znalazły się zapisy legendarnych przedstawień z udziałem największych gwiazd sceny baletowej i w choreografii wizjonerów tańca.

Seria "Balet i taniec" przypomni klasyczne inscenizacje Teatru Bolszoj, Teatru Maryjskiego, Baletu Opery Paryskiej oraz teatru tańca Sashy Waltz, Maguy Marin, Matsa Eka. Wśród prezentowanych spektakli są historyczne dla tańca europejskiego przedstawienia Michała Fokina, Wacława Niżyńskiego, Jurija Grigorowicza, Jiriego Kyliana, Patrice'a Barta, Rolanda Petit, Hansa van Manena; nie zabraknie też amerykańskich klasyków - Alvina Aileya i Davida Parsonsa.

Pierwszy tom to spektakl "Jezioro łabędzie". W kolejnych znajdą się płyty DVD z nagraniami spektakli: "Romeo i Julia", "Carmen", "Zemsta nietoperza", "Kopciuszek", "Dziadek do orzechów", "Sen", "Giselle", "The Fiddle and The Drum" oraz "For Bird With Love".

Każda część zawiera bogato ilustrowaną książkę z informacjami z dziedziny baletu i tańca oraz omówienia i eseje poświęcone kompozytorom, choreografom i ich inscenizacjom. Całość tworzy prawdziwe kompendium wiedzy o dziejach tańca - od form klasycznych po nowoczesne.

Seria "Balet i taniec" będzie dostępna w kioskach, salonach Empik, księgarniach, w sprzedaży wysyłkowej na www.kulturalnysklep.pl oraz pod numerem infolinii 0 801 130 000. Pierwszy tom "Jezioro łabędzie" ukaże się 24 kwietnia. Kolejne będą w sprzedaży co sobota.

Patronami medialnymi serii są "Gazeta Wyborcza" i Radio Złote Przeboje.

Wydanie kolekcji wspiera kampania promocyjna prowadzona w telewizji (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, Polsat), na portalu Gazeta.pl, w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, w Radiu Złote Przeboje oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (m.in w warszawskim metrze na ekranach CityINFOtv). Za kreację odpowiada TIMECODE, za zakup mediów - Starlink.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji