Artykuły

Mozart z klasą

Mocnym akcentem kończy się tegoroczny, burzliwy sezon Opery Narodowej. "Czarodziejski flet" w reżyserii Achima Freyera to oryginalne, wybitne przedstawienie, jakiego nie powstydziłaby się londyńska Covent Garden, nie wszystkim jednak przypadnie do gustu. Powód? Nasza znajomość dzieł operowych jest słaba, a bez przygotowania trudno zrozumieć słynną symboliczną bajkę-niebajkę o miłości Tarnina i Paminy, wystawionych na ciężkie próby, którym poddaje ich Sarastro, wpisaną w rzeczywistość... szkolnej klasy! W dodatku zatłoczonej, bo słynny niemiecki artysta uczynił głównym bohaterem kilkudziesięcioosobowy chór, który w dziele Mozarta nie ma wiele do powiedzenia, a na stołecznej scenie stanowi tyleż śmieszną, co sympatyczną gromadkę uczniów potworków, świadkujących dziwnym przygodom swoich koleżanek i kolegów. Spektakl ogląda się z zapartym tchem, i to jego największy atut, bo z wykonaniem gorzej. Kord, naprawdę wybitny dyrygent, prowadzi całość monotonnie, jakby tej muzyki nie lubił, Królowa Nocy śpiewa słabo, a reszta młodych solistów, choć mają dobre głosy, jakby uległa tremie. Może tylko premierowej? Miejmy nadzieję, bo teatralnie czegoś podobnego Warszawa nie widziała od... "Potępienia Fausta" tegoż samego Freyera.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji