Autorzy

Trwa wczytywanie

Galt MacDermot

Ur. 18 XII 1928, Montreal.
Jest Amerykaninem pochodzenia kanadyjskiego. Wielkim, przełomo­wym momentem w jego życiu i karierze było skomponowanie mu­zyki do musicalu "Hair" (1967); o wszystkim zaś, co zdziałał przedtem, mamy jedynie dość mgliste i niepełne informacje. Podobno wycho­wywał się w Południowej Afryce (stąd jego zainteresowania i jego znajomość muzyki afrykańskiej), podobno był później organistą w kościele, muzykiem w orkiestrze tanecznej, wreszcie przez dłuższy czas przebywał wśród hippisów. Pracę dla teatru rozpoczął dość późno; gdy zbliżał się do czterdziestki, w nowojorskiej Greenwich Village nawiązał kontakt z Josephem Pappem i dla jego sławnego Public Theatre opracował muzycznie szereg sztuk Szekspira ("Hamlet", "Wieczór Trzech Króli", "Cymbelin", "Troilus i Kresyda"). Dla Public Theatre skomponował także partyturę "Hair" i sam przez ponad dwa lata ucze­stniczył w tym widowisku, dyrygując kilkuosobowym zespołem mu­zycznym i grając na elektrycznym fortepianie.
Sukcesu "Hair" nie udało mu się niestety powtórzyć. Bez echa prze­szedł jego kolejny musical "Isabe`ls a Jezebel" (1970; libr. Dumaresq), wystawiony jedynie w Londynie, ze sporym zainteresowaniem spotkał się oparty na sztuce Szekspira musical "Two Gentlemen of Verona" (1971), zamówiony przez Pappa dla darmowych spektakli na świe­żym powietrzu w nowojorskim Central Park, a później przeniesiony na Broadway, natomiast całkowitą klęskę poniosły dwa dalsze musi­cale: "Dude" (1972; libr. Ragni) i "Via Galectica" (1972; libr. Gore).
Źródło: Przewodnik Operetkowy Lucjan Kydryński, PWM 1994

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji