Kalendarium

20 stycznia 2017

Inauguracja Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Eugeniusza Rudnika

Warszawa, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego: odbyła się konferencja Nowe słuchowiska, poświęcona nowemu językowi słuchowisk i roli eksperymentu w jego kształtowaniu. Osobnym wątkiem była historia i znaczenie Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia (powst. 1957) i postać Eugeniusza Rudnika (1932–2016).

Konferencja zainaugurowała działanie Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Eugeniusza Rudnika – wspólnej inicjatywy Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru Polskiego Radia. W pierwszej połowie 2017 roku, raz w miesiącu, na antenie Programu III Polskiego Radia emitowane będą słuchowiska będące dziełem specjalnie powołanych zespołów twórczych składających się z muzyków, artystów dźwięku, reżyserów, dramatopisarzy, kompozytorów. Kuratorami cyklu są Michał Januszaniec (IT) i Krzysztof Sielicki (Teatr PR).

22 stycznia 2017 na antenie Programu III Polskiego Radia wyemitowano pierwsze słuchowisko z tego cyklu: Próżnia prześwietlona na podstawie korespondencji Bronisława Malinowskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza. Tekst i reżyseria: Lukáš Jiřička, muzyka: Jacek Sienkiewicz. Występują: Mirosław Zbrojewicz, Klara Bielawka i Antoni Beksiak. Współpraca realizatorska Andrzej Brzoska.

Drugie słuchowisko wyemitowano 19 lutego 2017. Był to Marchwicki Michała Turowskiego (tekst i reżyseria), z Andrzejem Mastalerzem oraz Arkadiuszem Brykalskim, Michałem Czachorem i Anną Apostolakis (w roli Narratora). Reżyser dźwięku: Andrzej Brzoska.

„Nowe słuchowiska” – konferencja w IT, zapis wideo

Kolejność i czasy trwania wystąpień: Krzysztof Szlifirski Studio Eksperymentalne Polskiego Radia [0:00:00-0:58:14]; Zuzanna Solakiewicz Od zielonych ludzików do erotofonii, czyli opowiadanie dźwiękiem według Eugeniusza Rudnika [0:58:15-1:41:02], Małgorzata Dziewulska Muzyczność w teatrze [1:41:03-2:20:04], Monika Pasiecznik Tekst w „muzyce relacyjnej”. O strategiach konceptualnych w najnowszej muzyce [2:20:05-2:57:02], Dariusz Brzostek „Mlaśnięcie. Czytanie Blanchota – słuchanie (o)powieści” – pozawerbalne i pozajęzykowe techniki czytania literatury [2:57:03-3:24:43]. Anna R. Burzyńska Stefan Kaegi (Rimini Protokoll), Christoph Schlingensief – audio walks i eksperymenty radiowe [3:24:44-4:06:19], Michał Mendyk Uniwersum radiowe, czyli o nieteatralnej naturze słuchowiska [4:06:20-4:39:18], Lukáš Jiřička Hörspiel - Teatr wyobraźni [4:39:19-5:19:47], Andrzej Brzoska: Cele i środki reżyserii dźwięku w eksperymentalnym kreowaniu narracji dźwiękowej [5:19:48-5:58:11], Lorenz Aggermann Narracja muzyką i dźwiękiem [5:58:12-6:42:35]

Janusz Legoń (2018)

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji