Osoby

Trwa wczytywanie

Barbara Miszel-Giardini

BARBARA MISZEL-GIARDINI (Barbara Giardini, Barbara Giardini-Michel) - Śpiewaczka operowa - Mezzosopran. Urodzona we Lwowie jako Barbara Miszel. Ukończyła studia w Szkole Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie.
1953 - Laureatka I nagrody II Ogólnopolskiego Konkursu Śpiewaczego w Warszawie.
1954 - Pierwsze nagrania radiofoniczne - Pieśni z Tatianą Wojtaszewską przy fortepianie (Moniuszko, Karłowicz, Niewiadomski, Żeleński, Opieński, Foster, Schuman, Brahms)
1956 - Pierwszy angaż i debiut operowy w Teatrze Wielkim w Poznaniu (m. in. Jadwiga - "Straszny Dwór"/Moniuszko, Magdalena - "Rigoletto"/Verdi, - "Madame Butterfly"/Puccini, Jaś - "Jaś i Małgosia" Humperdinck)
Od 1957 w Operze Warszawskiej (Maryna - "Borys Godunow"/Mussorgsky, Amneris -"Aida"/Verdi, Judith - "Judith" Honegger), oraz działalność koncertowa na estradach filharmonii w Polsce (Filharmonia Warszawska, Filharmonia Krakowska, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia), w Dani, Włoszech i Jugosławii.
1960 - Stypendium w centrum doskonalenia śpiewaków operowych przy mediolańskiej La Scali.
1962 - Po wyjściu za mąż za włoskiego obywatela zamieszkała we Włoszech, najpierw w Mediolanie a potem w Rzymie.
1966 - Po przerwie urodzenia syna (1964) powrót na scenę operową w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli tytułowej "Carmen" Bizeta i jako Amneris w "Aidzie" Verdiego oraz kontynuacja działalności koncertowej.
1972 - Angaż w Teatrze Narodowym w Wisbadenie (Hessisches Staatstheater Wiesbaden) i od 1973 w "Deutsche Oper am Rhein" w Dusseldorfie śpiewając czołowe role przede wszystkim z oper Verdiego.
1973 - Debiut w partiach koloraturowych Rossiniego Izabelli we "Włoszce w Algierze", Rozynie w"Cyruliku Sewilskim" oraz w tytułowej roli Kopciuszka (w produkcjach francuskiego reżysera Jean Pierre Ponell), w której występowała z wielkim sukcesem na wielu dużych scenach teatrów operowych niemieckich i międzynarodowych.
W latach od 1973 do 1985 występowała również m. in. w "Oper der Stadt Koln", "Oper Frankfurt", "Nationaltheater Mannheim", "Opernhaus Zurich", "Theater Basel", "Grand Theatre de Geneve", "Opera de Lausanne", "Luzerntheater", "Nationale Reiseopera Enschede", "Opera National de Lyon", "L'Opera de Paris", "Opera Athena" alternując role dramatyczne z repertuary mezzosopranowego Verdiego i Weryzmu włoskiego (Eboli -"Don Carlos", Azucena "Trubadur", Ulrica - "Bal Maskowy", Quickly - "Falstaff (Verdi), Santuzza "Rycerskość Wieśniacza" (Mascagni)) z repertuarem Rossiniego. Udział w wielu koncertach symphonicznych, m. in. z "Bochumer Symphoniker", "Rundfunkorchester Wiesbaden", "WDR Radio Symphonie Orchester - Berlin".
Śpiewała m. in. z dyrygentami: Bohdan Wodiczko, Jerzy Semkow, Henryk Czyż, Heinz Wallberg, Georg Schmohe, Alberto Erede, Alberto Zedda, Nello Santi.
1985 - Zakończenie z powodów osobistych swojej ponad 30 letniej kariery artystycznej.
Po długoletnim pobycie w Rzymie i Dusseldorfie, zamieszkiwała od 2011 w Berlinie.
Repertuar operowy obejmuje ponad 30 na scenie śpiewanych ról, m. in.:
Bizet - Carmen - rola tytułowa
Dvorak - Rusałka - Babajaga
Handel - Julius Caesar - Cornelia
Honegger - Judith - Judith
Humperdinck - Jaś - Jaś i Małgosia
Mussorgski - Maryna - Borys Godunow
Rossini - Kopciuszek (La Cenerentola) - rola tytułowa
Rossini - Włoszka w Algierze - rola tytułowa
Rossini - Cyrulik Sewilski - Rozyna
Strawiński - Oedipus Rex - Jocasta
Verdi - Aida - Amneris
Verdi - Bal maskowy - Ulrica
Verdi - Don Carlos - Eboli
Verdi - Trubadur - Azucena
Verdi - Falstaff- Quickly
Mascagni - Rycerskość Wieśniacza (Cavalleria rusticana) - Santuzza
Repertuar koncertowy i oratoryjny obejmuje m. in. utwory kompozytorów: Cavalieri, Cherubini, Beethoven, Handel, Honegger, Mozart, Monteverdi, Strawiński i Szymanowski.
Słynne partie:
Verdi - "Aida" - Amneris
Verdi - "Don Carlos " - Eboli
Verdi - " Trubadur" - Azucena
Honegger - "Judith" - rola tytułowa
Mascagni - "Rycerskość Wieśniacza" ("Cavalleria rusticana") - Santuzza
Rossini - "Kopciuszek" ("La Cenerentola"] - rola tytułowa
Wyjątki z recenzji:
"...W "Judith" prawdziwie rewelacyjna okazała się Barbara Miszel, świetny mezzosopran, bardzo dobra aktorsko, aparycyjnie imponująca, jakby mówili nasi dziadowie: belfama całą gębą!..."
"...Barbara Miszel wywiązała się wspaniale z trudnej roli tytułowej, jej ekspresja była w każdej nucie i geście, ogromna tessitura tej partii nie wykraczała poza jej możliwości, głos niósł pięknie, na tle orkiestry i wspaniałych chórów..."
,,(...)Stwierdzić trzeba, ze odtwórczyni partii tytułowej, Barbara Miszel, zarówno kunsztem wokalnym, jak i możliwościami aktorskimi, popartymi świetna aparycja, wykazała, ze należy się jej miejsce w pierwszym szeregu naszych operowych gwiazd. Jej Judith to kreacja wokalna i aktorska(...)"
,,(...)Barbara Miszel-Giardini była największym przeżyciem wokalnym wieczoru. Cóż za przepych i opanowanie w brzmieniu głosu! Była także dumna i piękna jak tego wymaga rola...cóż za pyszny głos! Dźwięczy on jeszcze w naszych uszach."
"(...) poznaliśmy nieprzeciętnie dobry głos - Barbary Miszel-Giardini z Warszawy, która śpiewała chłodną, wyrachowaną Marynę wręcz znakomicie(...)"

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji