Artykuły

Ojciec dyrektor i inni rodzice

Artykuł Mateusza Pilarczyka o stosunkach rodzinnych w Teatrze Nowym dotyka szerszego problemu: jak traktować synów i córki znanych artystów, którzy działają pod skrzydłami rodziców? - zastanawia się Marcin Kostaszuk w Polsce Głosie Wielkopolskim.

Wiśniewscy [na zdjęciu] nie są w Poznaniu wyjątkiem. Orkiestrą Amadeus dyryguje m.in. córka Agnieszki Duczmal Anna Mróz, a w Polskim Teatrze Tańca obok Ewy Wycichowskiej swe choreografie przygotowuje jej córka Paulina Wycichowska. Patrząc z boku nie ma różnicy - dzieci obcując na co dzień z rodzicami, wsiąkają w ich profesję, od najmłodszych lat są zanurzeni w świecie sztuki. Takiego przygotowania do zawodu nie będzie miał nikt z zewnątrz.

Nie można więc dyskwalifikować z góry każdej córki i syna artysty pracującego u taty czy mamy. Przecież tak samo jest u prawników, polityków, hydraulików i fryzjerów - tyle, że oni w świetle reflektorów się raczej nie grzeją. Gdy jednak w grę wchodzą publiczne pieniądze, ojciec dyrektor powinien mieć w pierwszej szufladzie wszelkie dokumenty świadczące o tym, że jego wybór emisariusza do Afryki był podyktowany tylko i wyłącznie względami merytorycznymi.

Jeśli dyrektor Wiśniewski obraża się na takie pytanie, to czyni przede wszystkim krzywdę wszystkim innym artystycznym rodzicom. Bo zarzuty o nepotyzm pod ich adresem staną się normą.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji