Warszawa. Nagroda Culture.pl Superbrands dla Jarzyny i Warlikowskiego
Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna otrzymali w piątek nagrodę Culture.pl. Została ona przyznana po raz pierwszy, podczas warszawskiej gali VI edycji nagród Superbrands Polska.
Statuetki Superbrands 2012 przyznawane są markom biznesowym i osobowościom "budującym markę Polski w kraju i za granicą".
Po raz pierwszy w historii Superbrands wręczona została nagroda Culture.pl Superbrands, przyznawana przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands za "aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą". Otrzymali ją Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna.
Grzegorz Jarzyna, dyrektor naczelny i artystycznego warszawskiego TR Warszawa został doceniony za m.in. wybitne kreacje teatralne, mistrzowski talent i odwagę. Kapituła doceniła artystę również za "największą intuicję wśród polskich twórców w interpretowaniu rzeczywistości naszych czasów i natury współczesnego człowieka".
Krzysztof Warlikowski, dyrektor artystyczny Nowego Teatru w Warszawie, otrzymał statuetkę m.in. za "odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze".
Nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona została z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Nominacji dokonali eksperci Instytutu Adama Mickiewicza oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła w składzie: Piotr Bratkowski ("Newsweek"), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny"), Zdzisław Pietrasik ("Polityka"), Marta Strzelecka ("Wprost"), Jacek Tomczuk ("Przekrój") oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn.