Artykuły

Warszawa. Warlikowski i Jarzyna z nagrodą Culture.pl

Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna zostali uhonorowani nagrodą Culture.pl Superbrands 2012 za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą.

Nagrody wręczono po raz pierwszy podczas gali rozdania statuetek VI edycji Superbrands Polska dla najsilniejszych marek w biznesie.

Kapituła w uzasadnieniu przyznania nagrody Krzysztofowi Warlikowskiemu napisała "za odwagę w poszukiwaniach i wprowadzaniu nowych tematów i nowych rozwiązań estetycznych w teatrze; za odtabuizowanie naszej polskiej rzeczywistości i przeniesienie dyskursu na poziom uniwersalnej dyskusji o kondycji człowieka XXI wieku".

"Trochę dziwnie się czuję jako Supermarka. Korzystam jednak z tego spotkania i wzorem Szekspira, który napisał "Miarkę za miarkę", zaproponuje państwu "markę za markę". Mam nadzieję, że nie będzie tak, jak w żydowskim dowcipie w opowiadaniu o Dybuku, że sprawa zostanie połowicznie załatwiona, tzn, że są już ci, którzy chcą wziąć, ale nie ma tych, którzy chcieliby dać" - mówił odbierając statuetkę Culture.pl Superbrands 2012.

Nagrodę Culture.pl Superbrands ustanowił Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands z myślą o osobach prywatnych i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.

Nominacji dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy - szefów działów kultury tygodników: Piotra Bratkowskiego z "Newsweeka", Marty Strzeleckiej z "Wprost", Zdzisława Pietrasika z "Polityki", Jacka Tomczuka z "Przekroju", Piotra Mucharskiego z "Tygodnika Powszechnego" oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza Pawła Potoroczyna.

The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży. Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek - 38 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy - oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in. rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami. Gala finałowa VI edycji Superbrands 2012 odbyła się 25 maja 2012 w hotelu Sheraton w Warszawie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji