Artykuły

Romantyczny bohater o sercu mściciela

Wczoraj w warszawskim Teatrze Narodowym (Scena na Woli), odbyła się premiera "Dziadów" (cz. II, IV i III) A. Mickiewicza w reżyserii Krys­tyny Skuszanki, w scenografii Katarzyny Kępińskiej i z mu­zyką Adama Walacińsktego. W roli Konrada-Gustawa wystąpił Jacek Dzisiewicz.

Przez dwa sezony pracy w opolskim Teatrze im. J. Ko­chanowskiego Jacek Dzisiewicz dał się poznać publiczności ja­ko aktor wszechstronnie uzdol­niony, (dramaty, monodramy, teatr przy stoliku). Opolanin z urodzenia, za role na opolskiej scenie ("Kaligula" i Kon­rad z "Wyzwolenia") otrzymał znaczące nagrody aktorskie, (a potem Nagrody Młodych im. S. Wyspiańskiego). W cza­sie opolskich "Konfrontacji" dostrzeżony został przez K. Skuszankę i J. Krasowskiego. Opole dało mu więc - jak sam to określa - dobre wejś­cie na stołeczne sceny.

Jacek Dzisiewicz, wczoraj, kilka godzin przed premierą powiedział nam: - To jest wielka sprawa i wielka trema, i a jednocześnie fascynujące zadanie: zmierzyć się z legendą inscenizacji K. Dejmka czy A. Hanuszkiewicza, i legendą roli w wykonaniu największych. K. Skuszanka chciała, żeby zagrał Konrada-Gustawa czło­wiek w miarę młody, a jed­nocześnie świadomy. Mam 36 lat. Były dywagacje czy od­twórca tej roli nie powinien być młodszy, ale całe założe­nie inscenizacyjne - po raz pierwszy w powojennej his­torii - zmierza, jak to napi­sał po próbie generalnej "Express Wieczorny", do pokazania postaci codziennej, nie uduchowionej, normalnej (gram z brodą, tak jak wyglądam w życiu), aby przez historię spojrzeć na dzisiejszy, szary dzień. Ma to być - jak ładnie zos­tało powiedziane - bohater romantyczny o sercu mścicie­la. Z Krystyną Skuszanką pra­cowało się wspaniale. Od po­czątku - w maju rozpoczęły się próby - byliśmy zgodni co do koncepcji postaci.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji