Artykuły

Ubiór w operze

Zmasowane siły ciemnogrodu, wsparte przez lobby homofobów, odniosły kolejny sukces. Tym razem w operze. W warszawskim Teatrze Wielkim zablokowano inscenizację "Wozzecka", w której artysta miał wystąpić tak, jak go Pan Bóg i pan reżyser stworzyli - pisze Marcin Wolski w tygodniku Wprost.

W dodatku w ramach ataku użyto argumentu, że w spektaklu występują dzieci. I co z tego? Gdyby dzieci były gołe, a solista ubrany, podpadałoby to pod pedofilię. A tak jest jedynie gwałt na sztuce.

Tenor heroiczny w prywatnych majtkach, co widać na zdjęciach, czuje się nieswojo. Można wręcz powiedzieć - straszy ubiór w operze. No i strata dla całego przedstawienia niepowetowana. Wiadomo, nagi szybciej śpiewa, bo boi się o struny głosowe. To mogłoby tylko dodać spektaklowi tempa. Reżyser dał się sterroryzować i w dodatku twierdzi, że od początku arie miały być śpiewane w majtkach, a jedyna nagość, jaka przychodziła mu do głowy, to była naga prawda. Trzeba mu wierzyć, choć postępowi krytycy obawiają się, że w kolejnych spektaklach Aida wystąpi w moherowym berecie, a Figaro na swym weselu w krawacie w paski. Tak czy owak mamy skandal na miarę ocenzurowania fresków Michała Anioła przez domalowanie postaciom w Sykstynie różowej bielizny. Wiadomo, czym się to skończy - Syrenką i Nike w biustonoszach oraz koniem pod księciem Poniatowskim w kalesonach.

Trudno jednak się zgodzić z pojawiającym się tu i ówdzie określeniem, że sztuka w Polsce została ostatecznie zakneblowana. Zakneblowana by została, gdyby importowanemu artyście kazano wziąć te nieszczęsne majtki w zęby.

Na zdjęciu: scena z próby "Wozzecka" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji