Artykuły

Warszawa. Marek Kondrat tworzy sieć winiarni

Znany aktor zamierza zrewolucjonizować polski rynek winiarski. W ciągu trzech lat stworzy sieć 40 winiarni we wszystkich ponad 100 tys. miastach - informuje dzisiejszy "Dziennik".

Sklepy będą powstawały przy deptakach, nie w centrach handlowych, a specjaliści wróżą im powodzenie - głównie w mniejszych miastach. Większość trunków w Winarium kosztuje mniej niż 50 zł, a dostępne są także takie w cenie poniżej 20 zł. Otwarcie jednej placówki to koszt od 30 do 70 tys. zł.

Polacy kupują coraz więcej wina, przy czym coraz częściej zamiast supermarketu wybierają je w wyspecjalizowanej winiarni. Coraz większa jest dostępność dobrych win w restauracjach. Zdaniem winiarzy, trudności w rozwoju rynku sprawia niemal całkowita niemożność sprzedaży polskiego wina gronowego, a także ustawa o wychowaniu w trzeźwości, faworyzująca rynek piwowarski.

Obecnie udział wina w naszym rynku alkoholi to zaledwie 6,4 proc.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji