10 postaci, kilka dekoracji
W baśni tej powszedni świat dorosłych i dzieci jak pod dotknięciem czarodziejskiej różdżki zamienia się w fantastyczną krainę przygód i czarów, tajemniczych postaci i cudownych przemian. Zwykły dom państwa Spiesznickich - ciągle zaaferowanego uczonego - wynalazcy i jego pracującej żony - odsłania swoje tajemne skrytki, wypełnione "skarbami" strychy i mroczne laboratorium przed najmłodszym domownikiem - Pimpkiem. W marzenia małego Pimpka o ojcu "magu" i "czarodzieju" oraz o jego laboratorium wplata się opowieść o wielkiej, niebezpiecznej podróży, zmaganiach z groźnymi przeciwnikami i szczęśliwym powrocie do kochających rodziców.
Pimpek wstydzi się swoich kolegów, bo jest zawsze grzeczny i dobrze się uczy. Chciałby dokonać wielkich czynów. I oto przypomina sobie zaklęcie ojca: "Wyspo, zniknij się". Wypowiedziawszy je otwiera przed gromadką swoich rówieśników krainę "za pierwszymi drzwiami" i przewodzi wyprawie, która wiedzie podróżników m.in. na spotkanie z podstępnym Dziadygą, fałszywym wilkiem morskim i zdradliwymi hyclami, a także Piastunami ABC, którzy mają zwyczaj strofować i ganić dzieci: "Wszystko źle, siadaj, dwója!".
Biuletyn Informacyjny Agencji Autorskiej "Nowe sztuki" nr 21/80
Ukryj streszczenie