Czas akcji - dziesięć dni w 1955 roku.
Miejsce akcji - Pensylwania (USA) - estrada w automobilklubie, przedział w pociągu, salon w domu Florence Snider
Obsada - 5 ról męskich, 3 role kobiece.
Druk:
Dwaj bezrobotni aktorzy, Leo Clark i Jack Gable, przygotowali spektakl "Sceny z Szekspira", który grają w prowincjonalnych miasteczkach i w ten sposób zarabiają na życie. Właśnie występują na estradzie w automobilklubie w Reading, ale znudzona publiczność gremialnie opuszcza widownię i udaje się do baru. Nie dokończywszy przedstawienia, oburzeni zachowaniem widzów, aktorzy schodzą z estrady.
Swoją klęskę omawiają w przedziale pociągu, którym jadą szukać możliwości zagrania w innym mieście. Przeżywają nie tylko porażkę artystyczną, ale i finansową, a ta druga jest dla nich szczególnie dotkliwa, bo nie stać ich na hotel, jedzenie, nie mówiąc o skromnych przyjemnościach. Jack przytłoczony niepowodzeniami marzy o spokojnym życiu w domu na prowincji w otoczeniu życzliwych sąsiadów. Jednak Leo, absolwent Królewskiej Akademii Sztuki Dramatycznej w Londynie, nie chce dać za wygraną i nie zamierza zakończyć swej siedemnastoletniej kariery aktorskiej porażką w Reading.
Na stacji Doylestown do przedziału wsiada Audrey, młoda, wesoła i przedsiębiorcza dziewczyna, która jedzie do sąsiedniej miejscowości podjąć pracę w supermarkecie. Będzie jeździć na wrotkach, więc wychodzi z przedziału na korytarz trenować jazdę. W lokalnej gazecie, którą przyniosła Audrey, Leo z najwyższą uwagą czyta ogłoszenie: "Stojąca nad grobem Florence Snider z Doylestown rozpaczliwie szuka dzieci swojej siostry, którym zamierza zostawić większą część swojej fortuny. Dzieci nazywają się Max i Steve." Leo natychmiast wpada na pomysł, że z Jackiem podszyją się pod siostrzeńców, zgarną majątek i będą żyć w dostatku. Audrey, która u Florence wynajmuje pokój, informuje ich, że Florence rano umarła, poszukiwanych dzieci swej siostry od wielu lat nie widziała, ale wiadomo, że jedno dziecko jest niemową a jedno ma coś wspólnego z teatrem. Aktorzy wysiadają na najbliższej stacji. Leo wysyła depeszę na adres Florence z zapowiedzią przyjazdu. W pociągu wracającym do Doylestown znowu spotykają Audrey, która do poprzednich informacji dodaje nową: Steve i Max to dziewczyny! Leo traktuje tę sytuację jako zawodowe wyzwanie, wszak w teatrze szekspirowskim mężczyźni grali role kobiece! Protesty Jacka, by zaniechać realizacji pomysłu, nie odnoszą żadnego skutku.
W salonie w domu Florence trwają przygotowania do powitania Stephanie i Maxine. Doktor Mayer, lekarz opiekujący się staruszką i jego syn Bobby zawieszają transparent z powitalnym hasłem. Przy okazji ojciec poucza syna, że powinien zostawić Audrey, choć jest w niej zakochany i starać się o Meg, która po śmierci Florence będzie bardzo bogata. Do salonu wchodzi Meg, piękna, trzydziestoletnia kobieta. Sprawdza wystrój salonu, przywołuje swego narzeczonego, Pastora Duncana i uznaje, że gotowi są na powitanie gości.
Leo i Jack, przebrani w damskie ubrania urozmaicone fragmentami teatralnych kostiumów, przyjmowani są bardzo serdecznie. Przeraża ich informacja domowników, że staruszka żyje, a poranna wiadomość o jej śmierci to wynik pomyłki Doktora Mayera. Leo od pierwszego wejrzenia zakochuje się w Meg i z trudem ukrywa wrażenie jakie na nim wywarła. Z radosnymi okrzykami wjeżdża na elektrycznym wózku Florence. Jest stara, prawie nie widzi, ale rozpiera ją energia. Obie odzyskane siostrzenice robią na niej bardzo korzystne wrażenie.
Starsza pani omdlewa, gdy dowiaduje się, że na giełdzie obstawiła złe akcje, zostaje więc wywieziona do swego pokoju. Do pozostających w salonie Leo jako Maxine i Jacka jako Stephanie wraca Meg. Dla bezpieczeństwa, żeby się nie odezwać, Jack/Stephanie wychodzi do ogrodu. Leo/Maxine wyjawia, że jest aktorką, na co Meg odpowiada, że jest entuzjastką teatru, a "Wieczorem Trzech Króli" Shakespeare'a jest tak zachwycona, że cały tekst zna na pamięć. Spontanicznie grają scenę Olivia - Orsino, przy czym Leo przebrany za kobietę gra Olivię, co daje efekt, jaki osiągano w teatrze szekspirowskim. Zachwycony urodą Meg Leo/Maxine jak cios przyjmuje wiadomość, że za dziesięć dni odbędzie się jej ślub z Pastorem Duncanem. Meg zaprasza nową kuzynkę na ślubną uroczystość, ale Leo/Maxine odmawia i tłumaczy, że musi spotkać się z aktorem Leo Clarkiem. Na dźwięk tego nazwiska Meg z entuzjazmem wspomina oglądane przed dwoma laty przedstawienie "Sceny z Szekspira". Leo/Maxine poddaje pomysł, by z okazji ślubu całe towarzystwo przygotowało fragmenty "Wieczoru Trzech Króli". Dodaje, że sprowadzi Leo Clarka, który zagra Orsina, a Meg będzie mogła zagrać Violę. Wkrótce Jack/Stephanie nierozważnie odzywa się, co wszyscy przyjmują jako cud. Zakochany w Audrey Bobby przedstawia jej plan ucieczki, by mogli wziąć ślub wbrew woli ojca.
Następnego dnia zjawia się Leo w eleganckim ubraniu, robiąc wielkie wrażenie na witającej go Meg, ale jeszcze większe i połączone ze złością - na Jacku/Stephanie.
Po kilku dniach odbywa się próba "Wieczoru Trzech Króli", którą prowadzi Leo pod nieobecność Maxine zajętej poszukiwaniem rekwizytów. W trakcie próby przychodzi Jack, bez kobiecego przeberania. Audrey oamięta go z pociągu i szczerze cieszy się z jego wizyty. Od tej chwili obaj bohaterowie, w zależności od wielu sytuacji, wracać będą to w przebraniu kobiecym, to jako mężczyźni, zawsze tak sprytnie dokonując zmiany garderoby, że nikt nie zdoła się w tych zabiegach zorientować.
W przeddzień ślubu trwają przygotowania do spektaklu. Tymczasem uczucia zrodzone między Jackiem a Audrey nie uchodzą uwadze Bobby'ego, a sama Audrey nie ma już ochoty na ucieczkę z nim. Zdaniem Doktora, Bobby powinien zbliżyć się do interesującej Stephanie. W swoich działaniach nie ustaje Leo i przeprowadza trzyczęściową intrygę, której celem jest niedopuszczenie do ślubu. Jako Maxine, w największej tajemnicy powiadamia Pastora, że Florence wykluczyła z testamentu Meg, a cały majątek dostanie Stephanie. Następnie zawiadamia Jacka, że Audrey chce wyjść za niego za mąż. Wreszcie prosi swego przyjaciela, by zechciał, jako Stephenie, uwieść Pastora, co zza parawanu zobaczy "przypadkowo" Meg. Tymczasem list miłosny Stephanie do Pastora przez nieuwagę Audrey trafia do Doktora. Z kolei Pastor odbiera depeszę z wiadomością, że wieczorem przyjadą Maxine i Stephanie, więc ze skompromitowaniem obecnych w domu siostrzenic wiąże duże nadzieje. Doktor przeczytawszy list obdarza uczuciami Jacka/Stephanie. Na koniec Leo i Jack czytają depeszę, wpadają w popłoch i chcą uciec.
Mimo że Pastor Duncan bardzo stara się o to, żeby w ręce policji oddać Jacka/Stephanie i Leo/Maxine, to nie osiąga celu, bo w ich obronie stają Florence, Meg i Audrey i nie zmieniają zdania nawet wtedy, gdy słyszą całą prawdę o postępku aktorów. Szybko okazuje się też, że "nowe siostrzenice" są znanymi policji oszustkami i odjeżdżają na komisariat. Po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości i potwierdzeniu uczuć między Leo a Meg, między Audrey a Jackiem może rozpocząć się przedstawienie scen z "Wieczoru Trzech Króli, w którym ukrycie płci pod przebraniem ma dla miłości pierwszorzędne znaczenie.
Ukryj streszczenie