Hasła

Trwa wczytywanie

Autor: Janusz Legoń (2018)

Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych

Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Eugeniusza Rudnika to wspólna inicjatywa Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru Polskiego Radia.

W pierwszej połowie 2017 roku, raz w miesiącu, na antenie Programu III Polskiego Radia w cyklu Scena Teatralna Trójki emitowane były słuchowiska tworzone przez specjalnie powołane zespoły twórcze, składające się z muzyków, artystów dźwięku, reżyserów, dramatopisarzy, kompozytorów. Kuratorami cyklu byli Michał Januszaniec (IT) i Krzysztof Sielicki (Teatr PR).

Słuchowiska

  • Próżnia prześwietlona
    Tekst i reżyseria: Lukáš Jiřička, muzyka: Jacek Sienkiewicz. Występują: Mirosław Zbrojewicz, Klara Bielawka i Antoni Beksiak (śpiew). Współpraca realizatorska Andrzej Brzoska. 
    Na podstawie korespondencji Bronisława Malinowskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza.
    Premiera 22 stycznia 2009, Program III Polskiego Radia, czas: 44 min..
     
  • Marchwicki 
    Tekst, reżyseria, muzyka: Michał Turowski, reżyseria dźwięku: Andrzej Brzoska.
    Występują: Andrzej Mastalerz oraz Arkadiusz Brykalski, Michał Czachor, Anną Apostolakis (Narrator).
    W scenariuszu wykorzystano materiały sądowe oraz fragmenty książki Przemysława Semczuka Wampir z Zagłębia.  
    Premiera 19 lutego 2017, Program III Polskiego Radia, czas: 49 min.
     
  • Koniec przemocy
    Tekst i reżyseria: Bogna Burska i Magda Mosiewicz.
    Muzyka: Adam Witkowski i Maciej Salamon (Zespół Nagrobki).
    Występują: Klara Bielawka, Marta Malikowska, Tomasz Nosinski.
    O scenicznej wersji zob. Witold Mrozek, Paszporty białe, paszporty czerwone
    Premiera 9 września 2017, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego,  czas: 35 min. 

Nowe słuchowiska – konferencja w IT

Konferencja w Instytucie Teatralnym w Warszawie 20 stycznia 2017, zapis wideo

Kolejność i czasy trwania wystąpień: Krzysztof Szlifirski Studio Eksperymentalne Polskiego Radia [0:00:00-0:58:14]; Zuzanna Solakiewicz Od zielonych ludzików do erotofonii, czyli opowiadanie dźwiękiem według Eugeniusza Rudnika [0:58:15-1:41:02], Małgorzata Dziewulska Muzyczność w teatrze [1:41:03-2:20:04], Monika Pasiecznik Tekst w „muzyce relacyjnej”. O strategiach konceptualnych w najnowszej muzyce [2:20:05-2:57:02], Dariusz Brzostek „Mlaśnięcie. Czytanie Blanchota – słuchanie (o)powieści” – pozawerbalne i pozajęzykowe techniki czytania literatury [2:57:03-3:24:43]. Anna R. Burzyńska Stefan Kaegi (Rimini Protokoll), Christoph Schlingensief – audio walks i eksperymenty radiowe [3:24:44-4:06:19], Michał Mendyk Uniwersum radiowe, czyli o nieteatralnej naturze słuchowiska [4:06:20-4:39:18], Lukáš Jiřička Hörspiel - Teatr wyobraźni [4:39:19-5:19:47], Andrzej Brzoska: Cele i środki reżyserii dźwięku w eksperymentalnym kreowaniu narracji dźwiękowej [5:19:48-5:58:11], Lorenz Aggermann Narracja muzyką i dźwiękiem [5:58:12-6:42:35]

 

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x