Artykuły

Rodzina w potrzasku

Aktorki koncertowo rozgrywają rela­cje między apodyktyczną matką a dorosłą córką. Jak w "Sonacie jesiennej" Bergmana, ten sam splot miłości, podpo­rządkowania i rywalizacji. Tyle tylko że wyreżyserowana w Teatrze Powszechnym w Warszawie przez Mariusza Grzegorzka sztuka angielskiego autora jest psycho­logiczno-społecznym dramatem z błyskot­liwymi dialogami. Drapieżności uczuć i zadumie towarzyszy więc śmiech. Joan­na Szczepkowska gra Esme, byłą teatral­ną gwiazdę z dyktatorskimi zapędami, których ofiarą pada najbliższa rodzina. Ongiś wzięta aktorka londyńskich scen dziś walczy z kłopotami finansowymi i zalewem komercyjnej sztuki. Jest postacią śmieszną, drażniącą, pretensjonalną, ale kompletnie zagubioną. W czasach maso­wych gustów i agresywnych mediów nie ma już dla niej miejsca. Amy, jej dorosła córka, w wykonaniu Dominiki Ostałow­skiej to nadwrażliwa idealistka, zawsze o kilka kroków za matką i mężem karie­rowiczem. Tkwiąc w potrzasku między pozami matki a poczuciem sukcesu męża, cierpliwie walczy o utrzymanie rodziny.

I nie trzeba dodawać, że ze zdaniem Amy wbrew przewrotnemu tytułowi sztuki nikt, ani brutalny świat, ani najbliżsi, się nie liczy. Czy w naszych czasach jest jeszcze miejsce dla takich kruchych wrażliwców?

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji