Artykuły

Europa. Mikrodramaty?

Tadeusz Bradecki, aktor Wajdy, Jarockiego, Zanussiego i Kieślowskiego, reżyser, do któ­rego w kolejce ustawiają się polskie i europej­skie teatry, zrobił w Teatrze Osterwy spektakl (prapremiera polska 27 września 2003), który narobił w teatralnym światku sporo zamiesza­nia, bo nigdy dotąd w Polsce tekstów z Serbii czy Bośni na scenie nie było.

Na lubelskiej scenie padają ważne pytania. W tym najważniejsze: Co nas, Polaków, łączy i dzieli we współczesnej Europie? Reżyser Ta­deusz Bradecki wybrał utwory prezentujące różne pomysły, różne style i rozwiązania for­malne, różne teatralne gatunki: mini dramat, monodram, skecz, groteska, pantomima. Osiem różnych mikrodramatów, trwających od 8 do 16 minut, to między innymi znakomity tekst George Taboriego, wielkiego i nieobliczalnego w swych pomysłach maga współczesnego te­atru; sztuka Biljany Srbljanović, jednej z naj­bardziej utalentowanych serbskich dramatopisarek, zwanej Królową Ubu; stara muzułmań­ska pieśń miłosna Almira Imsirevicia, drama­turga z Sarajewa.

Na scenie, w dekoracjach Jagny Janickiej, parada ulubionych aktorów: Monika Domejko, Jolanta Rychłowska, Aneta Stasińska, An­drzej Golejewski, Jacek Król, Jerzy Krzyszczak, Bartosz Mazur, Jerzy Rogalski, Włodzi­mierz Wiszniewski. Spektakle od piątku do niedzieli (30, 31 stycznia i 1 lutego) o godz. 18.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji