Artykuły

Eugeniusz Oniegin

Po prawie trzydziestu latach powraca na warszawską scenę jedno z najświetniej­szych dziel Piotra Czajkowskiego, "Euge­niusz Oniegin", oparty na poemacie Alek­sandra Puszkina.

Twórcą nowej inscenizacji jest Mariusz Treliński. Po waszyngtońskim sukcesie swej "Madame Butterfly" okrzyknięty na wyrost wybitnym nowatorem teatru opero­wego ma teraz szansę udowodnić, czy rze­czywiście określenie to znajduje potwier­dzenie w jego działalności artystycznej. Mariusz Treliński zapowiada, że nie będzie to tradycyjna wersja "Eugeniusza Oniegi­na". Dla niego bowiem opera ta opowiada przede wszystkim o raju utraconym. A skoro tak, musi również pojawić się Kusiciel, który wyzwala w człowieku ciemne, nisz­czące moce. W tej niemej, ale istotnej dla spektaklu, roli wystąpi Jan Peszek.

Do partii tytułowej Opera Narodowa za­prosiła dwóch młodych polskich śpiewa­ków. Pierwszy z nich to Mariusz Kwiecień, baryton od kilku sezonów współpracujący z teatrami amerykańskimi, w tym z Metro­politan Opera, a także m.in. z Grand Theatre de Geneve. Drugi to dobrze znany warszawskiej publiczności Marcin Broni­kowski. Tatianą będzie laureatka ostatnie­go konkursu Moniuszkowskiego, Jekatierina Sołowiowa z Petersburga. Kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Kaspszyk.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji