Artykuły

Grażyna Barszczewska i Edward Dziewoński w olsztyńskim teatrze

Na olsztyńskiej scenie Te­atru im. Stefana Jaracza wy­stąpią gościnnie aktorzy war­szawscy pod egidą poznańskiej "Sceny na piętrze" w spekta­klu angielskiego pisarza To­ma Kempińskiego "SOLO NA DWA GŁOSY". Dwugłos ten to dialog pomiędzy skrzypacz­ką światowej sławy - bardzo piękną i nieuleczalnie chorą - Stefanią Miller, a psychia­trą doktorem Feldmanem. Przyczyna jej schorzenia jest nieznana. SM (stwardnienie rozsiane) to choroba, która często zaczyna się od silnej depresji, zaburzeń wzroku, drętwienia kończyn, jedna z najczęstszych chorób ośrodko­wego układu nerwowego.

Wstrząsający to spektakl. Wrażliwy widz w pewnym momencie zapomina, iż jest w teatrze a gotowy raczej zgo­dzić się na nieetyczną rolę podglądającego rozmowę, to­czącą się w najprawdziwszym gabinecie lekarskim, w któ­rym rozgrywa się wałka o życie. W przejmujący sposób a przy tym perfekcyjny aktor­sko, Grażyna Barszczewska spowiada się ze swego życia przed zimnym, pozornie nie­czułym na nic lekarzem - Edwardem Dziewońskim.

Bardzo oszczędnymi środka­mi z żelazną konsekwencją prowadzi przedstawienie reży­ser - Edward Dziewoński, do ostatniego zdania potrafi wi­dza utrzymać w napięciu. W tym samym kierunku poszli też scenograf - Marcin Stajewski i Jerzy Derfel - autor opracowania muzycznego, skła­dającego się z montażu kilku znanych cytatów z Bacha, Beethovena czy Mendelssohna. Ten spektakl można zaliczyć do największych sukcesów "Sceny na piętrze".

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji