Artykuły

Warszawa. Andrzej Pawłowski protestuje ws. przebiegu konkursu na dyrektora Ateneum

Andrzej Pawłowski, reżyser teatralny i wykładowca Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, składa odwołanie ws. decyzji komisji konkursowej o niedopuszczeniu jego kandydatury do II etapu konkursu na dyrektora warszawskiego Teatru Ateneum.

Warszawa, 17.03.2016

Prof. (AT) dr hab. Andrzej Pawłowski

Reżyser, wykładowca Wydz. Reżyserii AT

Szanowny Pan

Przewodniczący Komisji konkursowej ws. wyboru dyrektora Teatru Ateneum w Warszawie

Odwołanie

Składam oficjalne odwołanie i protest przeciwko decyzji komisji konkursowej ds. wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Teatru Ateneum w Warszawie polegające na niedopuszczeniu mnie do II etapu konkursu ze względu na brak wymaganych dokumentów poświadczających, co najmniej 5-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych.

Oświadczam, że nie jest to zgodne z prawdą, otóż złożyłem w wymaganym terminie tj. 3 marca 2016 komplet wymaganych dokumentów potwierdzających moją pracę na stanowiskach kierowniczych przez co najmniej ok. 20 lat (co dokładnie opiszę poniżej). Pominięcie okresu mojego stażu pracy na stanowisku kierowniczym m.in. w Stowarzyszeniu Drama oraz pominięcie innych udokumentowanych okresów pracy w różnych instytucjach może stanowić naruszenie art.271/1 kk.

Uprzejmie proszę o natychmiastowe przywrócenie mnie do udziału ogłoszonym konkursie w charakterze pełnoprawnego kandydata oraz proszę o dalsze procedowanie komisji tzn. zapoznanie się z merytorycznym programem, moim i Pawła Dangla, z którym wspólnie starujemy w tym Konkursie a następnie w rozmowie z komisją rozwinięcie naszej koncepcji artystycznej i organizacyjnej w Teatrze Ateneum.

A teraz dokładnie przedstawię sprawę i błąd, jaki popełniła komisja. Dnia 16 marca 2016 o godz. 13.49 otrzymałem mailem następujące pismo (a co się działo po zebraniu komisji dnia 14, 15 i 16 marca 2016 r. do g. 13.00? - kiedy to decyzja Komisji była utrzymywana w ścisłej tajemnicy i po co tak się działo???):

"Szanowny Panie,

14 marca br. odbyło się I posiedzenie komisji konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Teatru Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie.

Z przykrością informuję, że nie został Pan dopuszczony do II etapu konkursu ze względu na brak wymaganych dokumentów poświadczających, co najmniej 5-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych.

Komisja konkursowa uznała za niewystarczające przedstawione przez Pana świadectwa pracy poświadczające staż pracy na stanowiskach kierowniczych. Świadectwo pracy z Teatru Studyjnego w Łodzi potwierdza jedynie 3 letni staż.

Zaświadczenie wydane przez dr. Zbigniewa Romana, V-ce Prezesa Zarządu Stowarzyszenia DRAMA nie jest wystarczające do zweryfikowania faktycznego zakresu obowiązków na zajmowanym przez Pana stanowisku, a tym samym nie może być uznane za dokument poświadczający staż pracy na stanowisku kierowniczym.

Bardzo proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Z poważaniem,

Agnieszka Sadza

Podinspektor Urząd m.st. Warszawy Biuro Kultury (KU)

Wydział Instytucji Kultury m.st. Warszawy

ul. Niecała 2, pokój 322, 00-098 Warszawa".

Jeszcze raz z całą mocą stwierdzam, że nie jest to zgodne z prawdą.

Otóż zaświadczenie to wystawione przez dr Zbigniewa Romana i przedłożone komisji określa wyraźnie, "Andrzej Pawłowski od początku działalności Stowarzyszenia tj. od 5.09.2001 do chwili obecnej jest jego prezesem (...) Jest też dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru DRAMA, który produkował i prezentował spektakle w Polsce i za granicą".

W rozmowie telefonicznej, kiedy poprosiłem ją o przytoczenie tekstu tego zaświadczenia, przyznała, że jest tam wyraźnie określone jak długo (15 lat) i w jakim charakterze Andrzej Pawłowski pracuje w Stowarzyszeniu DRAMA, a mianowicie w charakterze dyrektora naczelnego i artystycznego Teatr Drama, który jest częścią całości Stowarzyszenia. Przyznała to wyraźnie mówiąc, że oznacza to, że zarówno okres czasu jak i charakter mojej pracy w Stowarzyszeniu jest bezdyskusyjny i zgodny z wymogami komisji, powiedziała też, że ona (sekretarz komisji!) wcześniej tego zaświadczenia nie widziała.

W rezultacie tego zaniedbania komisji powstało bardzo poważne uchybienie na moją niekorzyść, dlatego proszę o natychmiastowe przywrócenie mnie do udziału w dalszych pracach komisji jako pełnoprawnego kandydata, zgodnie z ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Ponadto oświadczam, że złożyłem na ręce komisji dnia 3.03.2016 następujący wykaz moich świadectw pracy.

Świadectwa pracy:

1. Teatr Ateneum 1.03.1983 - 31.09.1987 - reżyser

2. Teatr Opole 1.08.1988 - 31.08.1989 - konsultant programowy

(członek dyrekcji - stanowisko kierownicze)

3. Teatr Studyjny Łódź 1.04.1989 - 31.03.1992 - dyrektor naczelny i artystyczny (członek dyrekcji - stanowisko kierownicze)

4. Telewizja Polska, Program II 15.07.1991 - 31.08.1992 - główny specjalista ds. scenariuszy (członek dyrekcji - stanowisko kierownicze)

5. Teatr Ateneum 1.04.1992 - 31.08. 1993 - główny reżyser (członek dyrekcji - stanowisko kierownicze)

6. Akademia Teatralna 1.10. 1993 - nadal - wykładowca, profesor (AT) dr hab.

7. Stowarzyszenie DRAMA

Przy Teatrze Ateneum 5.09.2001 - nadal - Prezes Stowarzyszenia,

dyrektor naczelny i artystyczny (członek dyrekcji - stanowisko kierownicze)

8. ZASP - Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu Radia i Telewizji

22.04.2010 - nadal przewodniczący Sekcji Reżyserów ZASP

wice przewodniczący Rady Programowej (stanowisko kierownicze)

Te, złożone przez mnie, dokumenty bardzo dokładnie pokazują jakie i kiedy stanowiska piastowałem.

Gwoli uzupełnienia stwierdzam, że stanowisko konsultanta programowego Teatru w Opolu było stanowiskiem kierowniczym i taką kierowniczą funkcję tam sprawowałem.

A stanowisko członka dyrekcji II programu TVP głównego specjalisty ds. scenariusz jest również stanowiskiem kierowniczym, w Dziale Scenariuszy i Widowisk, którym wówczas kierowałem pracowali jako pracownicy m.in. Jerzy Kapuściński i Marcin Krzyżanowski, a współpracownikiem był m.in. Krzysztof Luft.

A praca 23 lat prowadzenia Seminarium Reżyserskiego dla studentów II roku Reżyserii i III roku Wydz. Aktorskiego (programowanie, kontrola, korygowanie, kierowanie pracami studentów) też jest wykonywaniem pracy na stanowisku kierowniczym przecież, o czym skromnie dotąd nie wspominałem. Inne fakty niebawem państwu objaśnię.

Teraz proszę przyjąć mój sprzeciw i dokonać naprawy niedopatrzeń, które są Państwa - komisji udziałem.

Z poważaniem,

Andrzej Pawłowski

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji