Artykuły

Lublin. "Umarłe miasto" Korngolda/Trelińskiego w CSK

To będzie pierwsza opera na Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur. 22 i 24 września Opera Narodowa zaprezentuje "Umarłe miasto" Ericha Wolfganga Korngolda w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

10 czerwca w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej odbyła się premiera "Umarłego miasta" Ericha Wolfganga Korngolda w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Pierwsze pokazy wzbudzily entuzjastyczne recenzje, a bilety na warszawskie spektakle od dawna są już wyprzedane. Tych, którzy nie zdążyli kupić biletów na spektakl w Warszawie, zapraszamy 22 i 24 września do Lublina do Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

">>Umarłe miasto<<, to pierwsza pełnowymiarowa opera prezentowana w Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Umarłe miasto" to pierwsza pełnowymiarowa opera prezentowana w Centrum Spotkania Kultur. Gościliśmy już wybitnych śpiewaków A. Kurzak i Roberto Alagne, uruchomiliśmy Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów teraz przyszedł czas na pełnowymiarową operę." - mówi Piotr Franaszek, dyrektor Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

Sala Operowa mieszcząca blisko tysiąc widzów jest sercem nowoczesnego gmachu nowej, największej instytucji kultury w tej części Polski. Obiekt powstał w miejscu ruin, nigdy nie ukończonej, PRL-owskiej inwestycji zwanej "Teatrem w Budowie".

" Ta niechlubna historia to dla nas symboliczne >>miasto umarłe<<. Obecnie możemy spełnić aspiracje mieszkańców naszego regionu prezentując operę w światowym formacie." -dodaje Piotr Franaszek.

"Umarłe miasto" to dzieło "cudownego dziecka" - Erich Korngold napisał operę w wieku zaledwie 23 lat. W historii muzyki zapisał się jako jeden z najważniejszych kompozytorów Hollywood - Austriak, oprócz dzieł muzyki klasycznej, komponował muzykę do filmów, za którą dwukrotnie otrzymał Oscara (film Anthony Adverse i Przygody Robin Hooda). Ojcu muzyki filmowej za temat do opery Umarłe miasto posłużyła powieść belgijskiego symbolisty G. Rodenbacha pt. Bruges umarłe, na podstawie której powstało libretto

o dramacie mężczyzny opłakującego martwą żonę w scenerii mglistej Brugii. Historia pokazuje, do czego zdolny jest człowiek opętany miłosną obsesją.

Temat jest więc idealny dla estetyki Mariusza Trelińskiego - artysty zafascynowanego głębokim psychologizmem postaci, jaki idzie za upodobanym przez niego Liebestod

- nieodłącznym połączeniem miłości i śmierci w sztuce. Równie atrakcyjna dla reżysera jest muzyka Korngolda - Treliński za klucz obiera kino. Cała klimatyczna opowieść rozegra się więc w umyśle głównego bohatera. Będziemy mogli doszukiwać się w niej znamion thrillera, filmu grozy i iście hitchcockowskich rozwiązań akcji.

***

"Umarłe miasto" 22 i 24 września w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie

Kierownictwo muzyczne obejmie Finnegan Downie Dear błyskotliwy londyńczyk, Dyrektor Muzyczny Shadwell Opera. Za scenografię - mroczny dom-labirynt odpowiada Boris Kudlička. Spektakl powstaje w koprodukcji z brukselskim Théâtre de la Monnaie.

Bilety na spektakl w reżyserii Mariusza Trelińskiego i scenografią Borisa Kudlički w cenie 60, 80, 120 i 180 zł do nabycia poprzez spotkaniakultur.com oraz w kasie Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji