Artykuły

Kraków. Solistki Opery Krakowskiej na płycie

Aby posłuchać gwiazd Opery Krakowskiej i orkiestry Capella Cracoviensis. nie musimy już wychodzić z domu. Wystarczy kupić ich nowe płyty.

"Per Due Donne" to tytuł albumu, który nagrały solistki Opery Krakowskiej - Katarzyna Oleś-Blacha i Monika Korybalska, z towarzyszeniem orkiestry pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka. Obie wokalistki są laureatkami prestiżowej nagrody "Ars Quaerendi" w kategorii "Mistrz i uczeń" (2014 r.), przyznawanej za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury, a której fundatorem jest Sejmik i Zarząd Województwa Małopolskiego.

Na płycie "Per Due Donne" znalazły się duety z oper: Vincenza Belliniego, Leo Delibesa, Gaetana Donizettiego, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Gioacchina Rossiniego i Richarda Straussa.

"Per Due Donne" to efekt pracy mistrzyni i uczennicy - artystek, które łączy doskonałe muzyczne porozumienie. Katarzyna Oleś-Blacha to sopranistka koloraturowa, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie a obecnie pedagog tej uczelni. Artystka ma w swoim bogatym dorobku ponad 30 pierwszoplanowych ról operowych i operetkowych, które prezentowała w 50 różnych realizacjach teatrów operowych w Polsce i zagranicą.

Z kolei Monika Korybalska jest mezzosopranistką, absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr hab. Katarzyny Oleś-Blacha, od której otrzymała dyplom

z wyróżnieniem. Jeszcze przed rozpoczęciem studiów wokalnych, w 2006 roku, zadebiutowała w polsko-holenderskiej produkcji "Czarodziejskiego fletu" W. A. Mozarta.

18 listopada, o godz. 17 Opera Krakowska zaprasza na spotkanie z obiema solistkami, podczas którego opowiedzą o powstaniu płyty i wykonają kilka arii. Wstęp wolny.

Z kolei już w najbliższych dniach ukaże się nowa płyta Capelli Cracoviensis, zarejestrowana dla niemieckiej wytwórni Avi Musie z Kolonii.

Album - na którym obok słynnej Symfonii h-moll Schuberta (tzw. Niedokończonej) znalazł się również Koncert fortepianowy f-moll Fryderyka Chopina - jest rezultatem regularnej współpracy zespołu z niezwykle utalentowanym polskim pianistą - Mariuszem Klimsiakiem, który zagrał na kopii fortepianu Pleyela z 1830 roku, instrumencie z czasów Fryderyka Chopina.

To właśnie Capella Cracoviensis i Mariusz Klimsiak w 2015 roku w Krakowie, jako pierwszy polski zespół i polski pianista, wykonali wspólnie Koncert fortepianowy f-moll Chopina na instrumentach dawnych.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji