Artykuły

Konkurs na dramat inspirowany spuścizną Jana Pawła II

Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie ogłasza konkurs na dramat inspirowany życiem, myślą i twórczością Jana Pawła II.

REGULAMIN

1. Organizatorem konkursu jest Centrum Myśli Jana Pawła II. Celem konkursu jest pozyskanie wartościowych tekstów przeznaczonych do realizacji teatralnej.

2. Dramat nie powinien być wcześniej publikowany (także w Internecie), wystawiany (nawet we fragmentach) ani prezentowany publicznie w jakiejkolwiek innej formie. Tekst może mieć formę dowolnego gatunku dramatycznego, musi być jednak przeznaczony do realizacji teatralnej. Tekst musi być oryginalnym dziełem autora (nie przyjmujemy adaptacji i innych opracowań).

3. Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach:

- konkurs otwarty, w którym pula nagród wynosi 20 000 zł (I nagroda 10 000, II nagroda 5 000, III nagroda 2 500, I wyróżnienie 1500, II wyróżnienie 1000 zł; wszystkie kwoty brutto). Termin nadsyłania prac mija 15 listopada 2006 r. (decyduje data stempla pocztowego).

- konkurs zamknięty, w którym pula nagród wynosi 15 000 zł. Zaproszonym autorom gwarantujemy dodatkowo wynagrodzenie za przystąpienie do konkursu w wysokości 3 000 zł brutto; połowa kwoty zostanie przelana na konto autora po podpisaniu umowy, pozostała kwota po nadesłaniu tekstu. Teksty biorące udział w konkursie zamkniętym należy przysyłać do dnia 31 stycznia 2007 r. (decyduje data dostarczenia do organizatora). W razie niedotrzymania terminu autor zobowiązany jest do zwrotu zaliczki.

Autorzy zaproszeni do części zamkniętej mogą wziąć udział w części otwartej na ogólnych zasadach.

4. Prace konkursowe oceniać będzie jury powołane przez organizatorów. W konkursie otwartym pierwszy etap oceny ma charakter selekcyjny, za który odpowiadają organizatorzy. Etap ten nie jest recenzowany. Jury oceni teksty, które zakwalifikują się do drugiego etapu oraz (osobno) teksty z konkursu zamkniętego. Jury konkursu ma prawo do nieprzyznawania wszystkich nagród oraz do innego podziału nagród z ogólnych puli, bez prawa przenoszenia środków z części otwartej do zamkniętej i odwrotnie.

5. Maszynopis tekstu, biorącego udział w części otwartej, oznaczony godłem należy przesłać w trzech egzemplarzach na adres:

Centrum Myśli Jana Pawła II

ul. Foksal 11

00-372 Warszawa , z dopiskiem: KONKURS NA DRAMAT

Do maszynopisu należy dołączyć dyskietkę lub płytę CD z zapisem tekstu oraz kopertę z godłem, zawierającą:

a) powtórzone godło,

b) imię i nazwisko oraz adres, telefon i mail autora,

c) podpisaną przez autora deklarację stwierdzającą, że utwór nie jest obciążony prawami osób trzecich i jest jego osobistym wkładem twórczym,

d) krótką notę biograficzną (wiek, zawód, wykształcenie, miejsce pracy, związki z teatrem).

6. W części otwartej autor może zgłosić tylko jeden utwór. Maszynopis nie może być podpisany ani oznaczony dodatkowo w żaden inny sposób niż podany wyżej. Utwory nie będą odsyłane autorom.

7. Autorzy prac nagrodzonych i wyróżnionych przekazują Centrum Myśli Jana Pawła II nieodpłatnie na podstawie art. 921 § 3 kodeksu cywilnego autorskie prawa majątkowe do ich pierwszej publikacji i pierwszego wystawienia (prapremiery) oraz rozpowszechniania na polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych na okres dwóch lat od dnia ogłoszenia werdyktu.

8. Przystąpienie do konkursu oznacza pełną akceptację warunków konkursu, zasad selekcji, oceniania i nagradzania.

JURY

dr hab. Dariusz Kosiński - pracownik naukowy UJ (Katedra Dramatu Wydziału Polonistyki), autor monografii o aktorstwie XIX w. napisanej na podstawie piśmiennictwa tego okresu, także autor wielu artykułów i książek o charakterze popularyzatorskim (Słownik Teatru, Słownik postaci dramatycznych), regularnie publikuje w "Didaskaliach", "Dialogu" i "Notatniku Teatralnym".

dr Tomasz Kubikowski - absolwent wiedzy o teatrze (AT) i filozofii (UJ), wykładowca Akademii Teatralnej, zastępca dyrektora artystycznego i kierownik literacki Teatru Narodowego. Autor wielu publikacji z dziedziny teorii teatru w ujęciu fenomenologicznym oraz o teatrze performatywnym, eseista, recenzent, redaktor pism teatralnych ("Dialog", "Teatr"), tłumacz, autor dramatu Nauka o barwach (prapremiera Teatr TV, 2001), wydawca pism Zbigniewa Raszewskiego.

prof. Maria Prussak - pracownik naukowy Instytutu Badań Literackich PAN oraz UKSW (kierownik Katedry Badań nad Teatrem i Filmem), jej specjalnością jest historia teatru i dramatu polskiego. Autorka wielu artykułów i książek o polskich romantykach i modernistach oraz ich związkach z teatrem ("Po ogniu szum wiatru cichego": Wyspiański i mesjanizm), współpracuje z "Teatrem" i "Didaskaliami".

Wojciech Tomczyk - absolwent wiedzy o teatrze (AT) i Studium Scenariuszowego PWSFTiTv w Łodzi. Scenarzysta, producent filmowy i telewizyjny. Jest autorem scenariuszy fabularnych, dokumentalnych oraz seriali (m.in. Czarne słońca, Bank nie z tej ziemi, Spona, Zaginiona). Jako dramatopisarz związany ostatnio ze Studium Dramatu Teatru Narodowego w Warszawie, autor dramatów Wampir (prapremiera: Teatr Nowy Zabrze, 2003 ), Norymberga (prapremiera: Teatr Narodowy, 2006 ).

o. prof. Jacek Salij OP - dominikanin, teolog, pracownik naukowy UKSW, kierownik Katedry Teologii Dogmatycznej, konsultor Sekcji Nauk Teologicznych w Komisji Nauki Wiary Konferencji Episkopatu Polski. Autor wielu książek z dziedziny filozofii, teologii i nauki Kościoła. Członek polskiego PEN Clubu, stale współpracuje z miesięcznikiem "W drodze".

Michał Mizera (sekretarz jury) - absolwent teatrologii (UJ), doktorant w Instytucie Europeistyki UJ; organizator konferencji teatrologicznych, animator programów edukacyjnych dla młodzieży, współpracownik Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci oraz Stowarzyszenia Międzynarodowe Sezony Teatralne i Baletowe w Krakowie. Jego zainteresowania badawcze sytuują się na przecięciu kultury antycznej i współczesnego teatru.

Kontakt

e-mail: dramat@centrumjp2.pl

tel. kom. 609 126 165

www.centrumjp2.warszawa.pl

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji