Artykuły

Warszawa. Polskie Radio protestuje i informuje

Do akcji protestacyjnej zapoczątkowanej przez Dwójkę Polskiego Radia przyłączają się wszystkie anteny publicznej rozgłośni. Akcja informacyjno-protestacyjna ma zwrócić uwagę opinii publicznej na trudną sytuację finansową PR.

Już w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, rzeczywiste wpływy abonamentu były niższe od prognozowanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji o 8,97 mln zł. Zarząd Polskiego Radia SA szacuje, że do końca 2009 r. rzeczywiste wpływy będą niższe od prognozy KRRiT o ok. 25 mln zł.

W tej sytuacji wszystkie Programy PR protestują przeciwko brakowi rozwiązań gwarantujących stabilne finansowanie Polskiego Radia, które w dużo większym stopniu niż w przypadku Telewizji Polskiej uzależnione jest od środków publicznych.

W Jedynce, poza częstym powtarzaniem informacji o trudnej sytuacji finansowej PR w "Sygnałach Dnia" i "Popołudniu z Jedynką" prowadzący wraz gośćmi codziennie poruszają temat finansowania mediów publicznych. W audycji "Magazyn Reporterów" 7 lipca (w godz. od 20.10 do 21.00), Jerzy Zawartka poruszył kwestię misji radia publicznego. Wraz z gośćmi w studiu i słuchaczami zastanawiał się co wyróżnia Polskie Radio na tle innych stacji radiowych. Ponadto w programie nadany został reportaż Doroty Fredro-Bonieckiej "Radiowa Kuchnia".

Program 2 Polskiego Radia 8 lipca zamilknie na 24 godziny. Przedsięwzięciu towarzyszy apel, który ma zwrócić uwagę opinii publicznej na dramatyczną kondycję finansową nie tylko radiowej Dwójki, ale również Polskiego Radia w ogóle.

"Trójka" będzie prezentować rozmowy z twórcami, ludźmi kultury, znanymi i popularnymi osobami, przyjaciółmi programu na temat tego, dlaczego płacą abonament i uważają, że warto to robić.

Dodatkowo słuchacze dowiedzą się, jak wygląda sytuacja publicznych radiofonii europejskich. Abonament radiowy występuje w prawie wszystkich państwach Europy - w Polsce wysokość opłaty abonamentowej jest jedną z najniższych.

Program 4 - Polskie Radio Euro nadaje specjalny spot zachęcający do płacenia abonamentu pod hasłem "Tak gramy, bo płacisz abonament". Od 8 lipca br., czyli od dnia protestu w Programie 2 zwiększona zostanie częstotliwość nadawania tego spotu.

Ponadto 8 lipca w serwisach informacyjnych zostaną wyemitowane wypowiedzi ludzi nauki, sztuki oraz muzyków związanych z anteną, którzy apelować będą o wsparcie dla mediów publicznych. Tego dnia także na antenie i na portalu Polskiego Radia Euro pojawią się relacje multimedialne z debaty przeprowadzonej 7 lipca w Programie 2 z udziałem zaproszonych gości.

Przez całe lato w porannym i popołudniowym paśmie prowadzona będzie akcja informacyjna dotycząca działalności Polskiego Radia w kontekście płacenia abonamentu.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji