Artykuły

Łódź. W lipcu powstanie biuro festiwalowe

Rewolucja w biurze promocji: od lipca dzieleniem pieniędzy na dofinansowanie festiwali zajmie się biuro festiwalowe.

Wyjazdy zagraniczne urzędników zostaną ograniczone do niezbędnego minimum. Do czasu opracowania spójnej polityki promocji zagranicznej Łodzi.

- Musimy wypracować jasne kryteria podziału pieniędzy na festiwale i wyboru imprez potrzebnych miastu - mówi Tomasz Bartosiak, dyrektor biura promocji.

Tym wszystkim zajmie się biuro festiwalowe, które ma zacząć działać w lipcu. Do tego czasu dyrektor Bartosiak będzie negocjował z organizatorem imprez sposób i wysokość dotacji, jakie mogą dostać z miasta. Do podziału jest ledwie 10 mln zł.

- Dlatego wyboru muszę dokonać rozważnie, aby miasto miało z tego jak najwięcej korzyści - mówi Bartosiak.

Według dyrektora dotąd pieniądze dzielono uznaniowo, a sposób spisywania umów pozostawiał wiele do życzenia. Jako przykład podał kosztorys wystawy, w którym podano koszt całości - 450 tys. zł, koszt promocji - 350 tys. zł i honoraria autorów - 100 tys. z

- Takich kwitków było więcej, są nie do przyjęcia - mówi szef wydziału promocji.

Zagraniczne wyjazdy urzędników także będą się odbywały według określonych zasad. Zdaniem Bartosiaka nie chodzi o to, aby jeździć wszędzie, ale aby przynosiło to efekt promocyjny. Priorytetem są starania Łodzi o miano Europejskiej Stolicy Kultury i temu będą podporządkowane wszystkie imprezy.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji