Artykuły

Warszawa. Monodram Alicji Węgorzewskiej w Polonii

Mezzosopranistka Alicja Węgorzewska udowadnia, że operowa scena to dla niej za mało. Interesują ją nowe wyzwania, kusi show-biznes i przekraczanie granic muzyki poważnej. Niedawno zasiadała w jury telewizyjnego programu "Bitwa na głosy". Teraz w Teatrze Polonia wystąpi z premierowym monodramem "Diva do wynajęcia", który specjalnie dla niej napisał Jerzy Snakowski.

"Diva For Rent/Diva do wynajęcia", monodram wg tekstu Jerzego Snakowskiego, reż. Jerzy Bończak, wyk. Alicja Węgorzewska, Teatr Polonia, ul. Marszałkowska 56, bilety: 55 - 90 zł, rezerwacje: tel. 22 622 21 32 begin_of_the_skype_highlighting              22 622 21 32      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              22 622 21 32      end_of_the_skype_highlighting, czwartek (9.06), godz. 20.

Mezzosopranistka Alicja Węgorzewska udowadnia, że operowa scena to dla niej za mało. Interesują ją nowe wyzwania, kusi show-biznes i przekraczanie granic muzyki poważnej. Niedawno zasiadała w jury telewizyjnego programu "Bitwa na głosy". Teraz w Teatrze Polonia wystąpi z premierowym monodramem "Diva do wynajęcia", który specjalnie dla niej napisał Jerzy Snakowski.

Sama artystka nazywa ten spektakl "operowym one woman show". Usłyszymy słynne arie śpiewane w różnych językach opatrzone krótkimi komentarzami i w szybkim tempie nadrobimy braki w muzycznej edukacji. Przede wszystkim jednak ma to być dobra zabawa traktująca z dystansem operowy światek, bo Alicja Węgorzewska zapowiada, że będzie żartować z siebie i kolegów po fachu. Podzieli się także swoimi spostrzeżeniami na temat tradycyjnych oraz nowatorskich pomysłów inscenizacyjnych. A poza tym widzowie dowiedzą się, że ci, którzy nigdy nie widzieli "Carmen", mogą poznać jej fabułę i najsłynniejsze motywy muzyczne w ciągu zaledwie 10 minut.

Alicja Węgorzewska jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej. Debiutowała w wiedeńskiej Kammeropera. Ma w dorobku występy na wielu prestiżowych scenach. Do jej ostatnich dokonań należy nagranie wszystkich pieśni Chopina z wybitnym węgierskim wirtuozem Aleksem Szilasim. Skąd wziął się pomysł monodramu granego w teatrze dramatycznym? Artystka przyznaje, że nigdy nie lubiła koncertów operowych, podczas których wykonuje się wyrwane z kontekstu arie. Zawsze się zastanawiała, dlaczego między kolejnymi utworami nie może powiedzieć kilku słów do publiczności.

O reżyserię poprosiła Jerzego Bończaka, podobno dlatego, że on nie zna się na operze. Zależało jej na kimś, kto popatrzy na jej pracę z boku. Dwujęzyczny tytuły to dowód na to, że spektakl grany będzie także za granicą.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji