Warszawa. Plany premierowe u Konsekwentnych
Teatr Konsekwentny planuje w sezonie 2012/2013 trzy premiery: "Nina", "Ofiara" i "Fabryka wódki".
Sezon 2012/2013 plany repertuarowe
Listopad 2012 r.
"NINA" na podstawie życia Niny Simone
Scenariusz: Adam Sajnuk
Reżyseria: Adam Sajnuk
Tłumaczenie piosenek i opieka artystyczna: Katarzyna Groniec
Aranżacja i opieka muzyczna: Michał Lamża
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Adamczyk
Występuje: Monica Mariotti Spektakl muzyczny oparty na autobiografii, relacjach i wywiadach z fantastyczną czarnoskóra wokalistką Niną Simone. Podróż w głąb jej pokręconej duszy. Spotkanie z jej fobiami, lękami i przede wszystkim nietuzinkowym talentem.
Monodram przygotowany razem z muzykami, przeplatany piosenkami Niny Simone, które zawsze wypływały wprost z jej serca i duszy.
Kwiecień 2013 r.
"OFIARA"
Spektakl będący adaptacją powieści Saula Bellou'a pt. "Ofiara" w połączeniu z fragmentami ze "Sklepów cynamonowych" i "Sanatorium pod klepsydrą" Brunona Schulza.
Scenariusz i reżyseria: Adam Sajnuk Upalne lato 1929 roku w Nowym Jorku. Levent Hal, dobrze sytuowany żydowski dziennikarz w drodze do redakcji spotyka w Central Parku nieznajomego sprzed lat. Konfrontacja okazuje się złożoną próbą wyjaśnienia pewnego zajścia z przeszłości. Pojedynczego zdarzenia, które zaważyło na życiu nieznajomego (Allbee'ego), "sytuując" go na najniższym szczeblu drabiny społecznej, doprowadzając do skrajnej biedy i roli bezdomnego "mieszkańca" Central Parku. Historia Levent Hala i Allbee'ego to krok po kroku swoista sekcja zwłok na wyciągniętym po latach trupie z szafy. Z jednej strony zrzucenie odpowiedzialności za przegrane i zaprzepaszczone życie, z drugiej zaś - obciążający, acz nieświadomy czyn z zamierzchłej przeszłości, kiełkujący na tym gruncie antysemityzm (zbierający swe straszliwe żniwo już piętnaście lat później), poczucie krzywdy, potrzeba zemsty doprowadzona do bolesnych konsekwencji niewinnego z pozoru spotkania.
Fragmenty z prozy Brunona Schulza przeplatając tę hiperrealistyczną opowieść tworzą równoległy świat zatopiony w podświadomości bohaterów. Uzupełniają niejako w szczegółach historię na poziomie sennych marzeń, leków i nieuświadomionych, ale czających się złowieszczych pragnień. Ten mroczny pasażer
przedstawienia to równoległy dialog toczący się w głębi dusz i umysłów Levent Hala i Allbee'ego.
Wieść niesie, o królu szczęśliwy, że żył kiedyś bardzo bogaty kupiec, który prowadził swoje sprawy handlowe w różnych krajach. Pewnego dnia dosiadł on konia i wyruszył do któregoś z tych krajów, aby pobrać tam swoje należności. Gdy w drodze zaczął dokuczać mu upał, usiadł pod drzewem, sięgnął ręką do torby podróżnej i zjadł kawałek chleba i daktyla, które wziął z sobą w podróż. Zjadłszy daktyla wyrzucił pestkę i natychmiast zjawił się dżinn olbrzymiego wzrostu z mieczem w ręku. Podszedł do kupca i
powiedział: "Wstań, abym mógł cię zabić, tak samo jak ty zabiłeś mojego syna!". Rzekł na to kupiec: "
Jakimże sposobem zabiłem twojego syna?". Odpowiedział: "Kiedy zjadłeś daktyla, wyrzuciłeś pestkę, która
trafiła mojego syna w pierś, a to sprawiło, że natychmiast zmarł".
"Opowieść o kupcu i dżinnie" z Księgi tysiąca i jednej nocy" (przeł. Zbigniew Maśka)
Czerwiec 2013 r.
"FABRYKA WÓDKI" - prapremiera
Musical o Warszawie, Pradze, Wódce i historii ( z małej litery)
Tekst: Michał Walczak
Scenariusz: Adam Sajnuk