Artykuły

Warsztat teatralny Paula Bargetto

Teatr Baza zaprasza do wzięcia udziału w tygodniowym autorskim warsztacie teatralnym prowadzonym przez Paula Bargetto, reżysera z Nowego Jorku.

Uczestnicy warsztatu zapoznają się z różnymi metodami pracy, m.in.: improwizacją ruchową (Viewpoints), kreacją grupową i treningiem ruchowym Suzukiego. Uczestnicy będą mieli okazję rozwinąć umiejętność indywidualnej improwizacji ruchowej na drodze ćwiczeń fizycznych.

Zdobędą także doświadczenie pracy grupowej i narzędzia pomocne w zespołowym konstruowaniu spektaklu (gdyż w metodzie Latającej Piaskownicy proces kreacji zbiorowej jest najbardziej istotny)

Efektem końcowym warsztatu będą krótkie improwizowane kompozycje grupowe i indywidualne.

Warsztaty będą okazją do zapoznania się z metodą pracy Paula Bargetto, ale również stwarzają możliwość późniejszego dołączenia do grupy, którą planujemy utworzyć na potrzeby dalszych projektów teatralnych reżysera.

Pierwsze warsztaty odbędą się 22-27 kwietnia 2013 r., w Teatrze Baza, w Warszawie, ul. Podchorążych 39

http://www.teatrbaza.pl/?page_id=91

w godzinach 10-13, 14-17

KOSZT: 900 ZŁ

Wystarczy PODSTAWOWA znajomość języka angielskiego.

KONTAKT: malgorzata@lipmann.pl , flyingsandbox@gmail.com

Paul Bargetto jest międzynarodowej sławy reżyserem i producentem festiwali teatralnych; założycielem i dyrektorem artystycznym teatru East River Commedia- międzynarodowej grupy teatralnej działającej w Nowym Jorku, a także dyrektorem artystycznym i głównym producentem Festiwalu Undergroundzero, który od pięciu lat odbywa się latem w Nowym Jorku.

Ukończył reżyserię na Uniwersytecie Columbia ze stopniem MFA, a także aktorstwo na San Francisco State University.

Reżyserował wiele przedstawień polskiej dramaturgii współczesnej, m.in.: Mrożka, a ostatnio tekst Doroty Masłowskiej p.t.: "Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku". Do jego najnowszych prac reżyserskich należy "Ewangelia wg Św. Mateusza" - spektakl oparty na filmie Pasoliniego współprodukowany z Living Theatre.

Artysta ma na swoim koncie pracę dla wielu instytucji amerykańskiego teatru, pracował także w Europie, m.in.: Niemczech I Rumunii. Jest laureatem licznych konkursów, zdobył m.in. nagrodę w konkursie na Najlepszą Produkcję Teatralną w Nowym Jorku 2005 roku za realizację tekstów Sławomira Mrożka (Serenada i Filozof Lis) Proponowany państwu warsztat prowadził przez dziesięć lat z aktorami w Nowym Jorku i innych miastach USA.

http://paulbargetto.com

LATAJĄCA PIASKOWNICA

OPIS POSZCZEGÓLNYCH METOD PRACY UŻYWANYCH PODCZAS WARSZTATU

Viewpoints:

Metoda pracy aktorskiej autorstwa Mary Overlie i Anne Bogart- dwóch choreografek z Nowego Jorku, powstała w latach 70-tych. W trakcie tego warsztatu uczestnicy poznają tajniki pracy zespołowej nad poszczególnymi elementami kompozycji spektaklu. Ćwiczenia te oparte są głównie na improwizowanym ruchu.

Suzuki:

Metoda rygorystycznego treningu aktorskiego autorstwa Japończyka Tadashiego Suzuki oparta na ruchu i sile fizycznej, rozwijająca równowagę i samodyscyplinę.

New Commedia:

Autorska metoda wymyślona przez prowadzącego Paula Bargetto, którą reżyser rozwinął i stosował podczas pracy w Nowojorskim Teatrze East River Commedia. Metoda oparta jest na podstawach warsztatu klasycznej sztuki komedii dell' arte, takich jak: groteska, improwizacja, charakter, lazzi i maska, które artysta zestawia ze współczesnymi archetypami i środkami wyrazu.

Ensemble Building Blocks:

Metoda oparta o serię ćwiczeń i improwizacji dostosowanych do specyfiki i tożsamości konkretnej grupy aktorów. Praca wg tej metody rozwija: wrażliwość na członków całego zespołu, umiejętność myślenia zbiorowego, a także zachęca do zbiorowego tworzenia spektaklu w oparciu o kreatywność zespołu i jego niezależny potencjał.

Ensemble Based Composition:

Pogłębiona praca nad kompozycją, w której zamiast narzucania biernym aktorom wizji reżysera, proponuje się im wspólne uczestnictwo w procesie komponowania przedstawienia. Zespół traktowany jest tu jako unikatowy, aktywny uczestnik procesu. Relacje i interakcje między aktorami oraz reżyserem i aktorami stanowią ważne źródło inspiracji do dalszej pracy nad całością spektaklu.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji