Artykuły

Paris, Paris

Spektakle muzyczne od kilku lat robią w Polsce wielką karierę . Po gdyńskich spektaklach "Skrzypka na dachu" i "Jesus Christ Superstar" przyszła kolej na warszawskie "Złe zachowanie" a w końcu "Metro". Z teatrów muzycz­nych takich jak Teatr Muzyczny w Gdyni moda przenio­sła się do typowych scen dramatycznych. Jedną z najpro­stszych recept na musical jest spektakl skonstruowany z piosenek zestawionych według w miarę sensownego klu­cza, oryginalnie zaaranżowanych i zagranych. Szczegól­nie dobrze nadaje się do tego celu piosenka francuska - nastrojowa, interesująca muzycznie i literacko, przezna­czona do słuchania nie w biegu i w tle, ale raczej ze sceny a przynajmniej przy kawiarnianym stoliku. Francuska piosenka to odrębny gatunek, niepowtarzalny i nie do po­mylenia. Piosenkarzowi czy śpiewającemu aktorowi za­pewnia duże możliwości interpretacyjne. Jest tu zazwy­czaj tragizm i kpina, codzienność i wielkie namiętności czyli "samo życie". Twórcom spektaklu zrealizowanego na scenie Teatru Nowego w Poznaniu udało się stworzyć spektakl niebanalny a zarazem oddać klimat piosenek śpiewanych przez min. przez Edith Piaf, Jaquesa Brela, Charlesa Aznavoura, Gilberta Becaud, Michela Legranda.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji