Artykuły

Nowe wyzwania starej

Po kasandryczny, w swoim czasie, tekst Tadeusza Różewi­cza sięgnął, by przedstawić go na scenie Teatru Narodo­wego, jego brat Stanisław. Wątki, które zapowiadały za­grożenia w postaci wojny i ekologicznej katastrofy, jako mniej aktualne, zostały tu zaznaczone w sposób symboliczny. Na przykład, wyraźnie opisany w dramacie fizyczny rozkład i nadmierne zaśmiecenie cechujące zdegenerowaną cywiliza­cję, przypominające wizję rodem z filmów Piotra Szulkina, tu zaznaczono kilkoma workami śmieci, wpadającymi przez okno. Reżyser, pragnąc uwspółcześnić tekst nie ograniczył się jedynie do kosmetycznych aktualizacji nazwisk światowych po­lityków i faktów. Wzbogacił tekst o fragmenty pochodzące z in­nego utworu brata, napisanych niedawno "Treli moreli", pięt­nujących ogłupiającą siłę massmediów. Zaś, trzy plażujące dziewczyny, w swoim rozszczebiotaniu, przypominają kandy­datki na gwiazdy nowego reality show.

Sama Stara Kobieta, rezyduje w podrzędnym lokalu gastrono­micznym, wiecznie żąda cukru, dzięki któremu zapewne jest tak żywotna i wciąż w formie. Jej obsesyjna chęć i gotowość do rodzenia wcale nie dziwi. Kręcenie głową i łypanie jednym okiem powoduje, że chwilami przypomina ptaka, ogromną kwokę skupioną na zadaniu, a jednocześnie kontrolującą sytu­ację na świecie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji