Artykuły

Terroryści i piosenki

Premierowa susza, jaka nas czeka w najbliższych dniach, sprzyja starszym spekta­klom. Interesującą propozy­cją jest "Cesarskie cięcie". Pró­by o samobójstwie" Teatru ZAR. Najno­wszy spektakl grupy to oparta na ruchu scenicznym i pieśniach (głównie korsy­kańskich, ale z motywami islandzkimi, rumuńskimi czy czeczeńskimi) opo­wieść o samobójstwie i różnych j ego oko­licznościach. To jednak nie katastroficz­na wizja, a głęboki, działający znacznie bardziej na zmysły niż intelekt, zbiór scenicznych obrazów. Aktorzy teatru mówią o tym, że paradoksalnie myśli o samobójstwie mogą dać nam szansę na głęboką wewnętrzną przemianę. Innym ważnym spektaklem jest "Śmierć Człowieka-Wiewiórki", którą Natalia Korczakowska zrealizowała na Scenie Studyjnej Teatru Jeleniogór­skiego. To historia trojga terrorystów ultralewicowej Rote Armee Fraction (RAF) - Ulriki Meinhof, Andreasa Baadera i Gudrun Ensslin, którzy walczą o dobro zniewolonego przez państwo zwykłego obywatela, Człowieka-Wie­wiórki. Korczakowska opowiada ją, bu­dując teatr w teatrze. Bohaterów sztuki twardą ręką trzyma pani reżyser. Ich historia jest jednak tylko pretekstem do rozważań nad miejscem przemo­cy: zarówno w życiu, jak i w sztuce.

Znajdzie się także coś dla miłośni­ków piosenki aktorskiej - i to w dodatku piosenki śmiesznej. Mariusz Kiljan w swoim recitalu "Dwadzieścia naj­śmieszniejszych piosenek na świecie" zmienia się jak kameleon, pokazując wiele twarzy mężczyzny, który szuka pomocy u psychoterapeuty. Swoje smutki i fobie wyśpiewuje w piosen­kach Jacques'a Brela, Elvisa Presleya, Włodzimierza Wysockiego.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji