Terroryści i piosenki
Premierowa susza, jaka nas czeka w najbliższych dniach, sprzyja starszym spektaklom. Interesującą propozycją jest "Cesarskie cięcie". Próby o samobójstwie" Teatru ZAR. Najnowszy spektakl grupy to oparta na ruchu scenicznym i pieśniach (głównie korsykańskich, ale z motywami islandzkimi, rumuńskimi czy czeczeńskimi) opowieść o samobójstwie i różnych j ego okolicznościach. To jednak nie katastroficzna wizja, a głęboki, działający znacznie bardziej na zmysły niż intelekt, zbiór scenicznych obrazów. Aktorzy teatru mówią o tym, że paradoksalnie myśli o samobójstwie mogą dać nam szansę na głęboką wewnętrzną przemianę. Innym ważnym spektaklem jest "Śmierć Człowieka-Wiewiórki", którą Natalia Korczakowska zrealizowała na Scenie Studyjnej Teatru Jeleniogórskiego. To historia trojga terrorystów ultralewicowej Rote Armee Fraction (RAF) - Ulriki Meinhof, Andreasa Baadera i Gudrun Ensslin, którzy walczą o dobro zniewolonego przez państwo zwykłego obywatela, Człowieka-Wiewiórki. Korczakowska opowiada ją, budując teatr w teatrze. Bohaterów sztuki twardą ręką trzyma pani reżyser. Ich historia jest jednak tylko pretekstem do rozważań nad miejscem przemocy: zarówno w życiu, jak i w sztuce.
Znajdzie się także coś dla miłośników piosenki aktorskiej - i to w dodatku piosenki śmiesznej. Mariusz Kiljan w swoim recitalu "Dwadzieścia najśmieszniejszych piosenek na świecie" zmienia się jak kameleon, pokazując wiele twarzy mężczyzny, który szuka pomocy u psychoterapeuty. Swoje smutki i fobie wyśpiewuje w piosenkach Jacques'a Brela, Elvisa Presleya, Włodzimierza Wysockiego.