Artykuły

Wrocław. Teatralna baśn wg Kolberga

Joanna Belzyt i Aleksandra Bidzińska zapraszają 22 listopada na spektakl i warsztaty inspirowane baśniami Oskara Kolberga.

Spektakl oparty jest na baśni ludowej z Lubelszczyzny o tym samym tytule (przypowieści spisanej przez Oskara Kolberga [Lubelskie, tom II]). Poprzez ruch, ciało i dźwięk poszukujemy uniwersalnych znaczeń postaci oraz przeżywanych przez nich w baśni historii - odwiecznego poszukiwania siebie nawzajem kobiety i mężczyzny, spełnienia w twórczości, ceny jaką płacimy za szczęście.

Językiem współczesnego teatru, tańca i muzyki przestawiamy świat, który w XIX wieku tworzył polską kulturę. Dzięki metaforom spektakl pozwala odbiorcy zgłębić to, co wydaje się być obecnie zapomniane.

W programie:

12:00-14:00 warsztat improwizacji i symboliki ciała

17:00 - spektakl "Cudowne Źrebię"

Opis:

"Cudowne źrebię" - polska baśń ludowa opowiedziana językiem teatru improwizacji i symboliki ciała (35min)

"Jeden król miał piękną córkę i wielu przyjeżdżało starać się o nią. Ale ten tylko miał ją dostać, kto jej imię zgadnie - ale nikt prócz ojca i córki - nie wiedział, jak się ona nazywa - kto zaś nie zgadnie, ten zginie. I zjeżdżało się wielu, a że zgadnąć nie mogli, więc ich ojciec ścinać kazał"

Reżyseria: Joanna Belzyt (na podstawie przypowieści ludowej "Cudowne Źrebię.")

Choreografia i kostiumy: Joanna Belzyt, Aleksandra Bidzińska

Muzyka: Maciek Krawczyk

Występują: Joanna Belzyt, Aleksandra Bidzińska

warsztat teatralno-taneczny: KOBIETA. "Cudowne Źrebię." (2h)

"W dalekiej stronie źrebak spuścił się do ogrodu królewskiego (drugiego króla), wysokim obwiedzionego murem. Było rano, źrebak się pasł, a ona usnęła. A ogrodowy, spostrzegłszy to, dał znać królowi. Cała jego rodzina wyszła, by zobaczyć tę piękną pannę i źrebca."

Zapraszam na wspólne poszukiwanie odpowiedzi, odkrywanie w ciele, ruchu i dźwięku znaczeń przypowieści ludowej spisanej przez Oskara Kolberga "Cudowne Źrebię.". Warsztat oparty jest na ćwiczeniach wprowadzających, improwizacji teatralno-tanecznej, oraz improwizacji z przedmiotem. Poprowadzą one nas do głębszej świadomości, jak pracować z ciałem, aby wyrażało ono autentyczną myśl i pragnienia aktora, tancerza, performera.

Technika:

- świadomość ciała i przestrzeni

- ruch autentyczny

- improwizacja

- kontakt improwizacja

Prowadzenie: Joanna Belzyt

22.11.2014 w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy "Skiba" we Wrocławiu (ul. Niemcewicza 2)

Spektakl i cykl warsztatowy jest realizowany w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji