Artykuły

Poznań. VIII Festiwal Atelier Polskiego Teatru Tańca wkrótce

Festiwal Atelier to święto tańca, podczas którego prezentowane są publiczności premierowe spektakle młodych artystów Polskiego Teatru Tańca. W tym roku wydarzenie to odbędzie się 17 i 18 kwietnia na scenie Wspólnej w Poznaniu.

W programie pierwszego dnia VIII Festiwalu Atelier znajdą się m.in. premierowe pokazy przedstawień "Persona" (chor. Agnieszka Fertała), "Hello. And Goodbye" (chor. Paweł Malicki) i "eXordial" (chor. Paulina Jaksim i Katarzyna Kulmińska). Gościnnie wystąpi również Hanna Szychowicz, uczennica Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, laureatka I miejsca w kategorii tańca współczesnego (grupa młodsza) XIX Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku. Jej występ jest formą nagrody przyznanej na tym konkursie przez Dyrektora Polskiego Teatru Tańca.

Drugiego dnia Festiwalu publiczność będzie mogła obejrzeć multimedialny spektakl Daniela Stryjeckiego pt. "Efekt halo" oraz przedstawienie "Hello, My Friend!" w choreografii Pawła Malickiego, nieprzypadkowo nawiązujące tytułem do nachodzącej premiery "Hello. And Goodbye". Bilety na spektakle można nabywać w impresariacie PTT oraz na stronie: http://bilety.ptt-poznan.pl/

Cena biletów: 15/30 zł

***

Opisy spektakli:

PREMIERY

"Persona"

Choreografia: Agnieszka Fertała

Tańczą: Agnieszka Fertała i Daniel Stryjecki

Muzyka: Nima Fakhrara

"Persona" jest to pojęcie wprowadzone przez Carla Gustava Junga, oznaczającym maskę jaką człowiek zakłada w relacjach z innymi członkami społeczeństwa. Maska ta stanowi kompromis pomiędzy indywidualnością, a grupą.

"Persona" nie jest częścią naszej prawdziwej osobowości, mimo to trudno nam ją porzucić w codziennych relacjach z innymi. W masce czujemy się bezpieczni i pewni siebie.

Co stanie się gdy na chwilę zrzucimy maskę?

---

"Hello. And Goodbye"

Choreografia i taniec: Paweł Malicki

światła: Daniel Stryjecki

grafika: Mariusz Stryjecki

 W "Stworzeniu Adama" Michała Anioła Bóg przekazuje Adamowi iskrę życia (...). Cały sens obrazu (...) zawierał się w dwóch monumentalnych ciałach, wyciągających do siebie ręce, których palce wskazujące niemal się stykają. Jest między nimi milimetr przestrzeni. I w tej próżni jest życie. Monumentalność obrazu i bogactwo szczegółów stanowią jedynie ramę, otoczkę, która jeszcze bardziej ma podkreślić tę minimalną pustkę, ten pusty punkt, który mieści w sobie wszystko.

 

John Ajvide Lindqvist ("Wpuść mnie")

 ---

 "eXordial"

Choreografia, taniec, kostiumy i scenografia: Paulina Jaksim, Katarzyna Kulmińska

Artysta wizualny: Mikołaj Ludwik Szymkowiak

Dramaturg: Andrzej Pakuła

Gazeta "Przyszłość": Na jakim etapie przygotowań jesteś?

X: Jestem gotowa. Szkolenie zakończone. Inżynierowie robią ostatnie testy systemu. Ode mnie już nic nie zależy.

G P: Jaki cel ma Twoja misja?

X: Misja ma nadrzędny cel. Jestem pewna, że jej efekty będą widoczne w przyszłości.

(...)

X:.Cały proces szkolenia przygotował mnie do radzenia sobie samej w każdej sytuacji. Wiem, że jestem zdana tylko na siebie.

(...)

X: Śmiało kroczyć tam gdzie nie dotarł żaden człowiek.

Gazeta "Przyszłość": Na jakim etapie przygotowania jesteś?

Y: To już koniec szkolenia. Czekam już tylko na start. 

G P: Jaki cel ma Twoja misja?

Y: Wyprawa jest celem samym w sobie. Na pewno będzie odkrywcza.

(...) 

Y: Podczas szkolenia testowaliśmy nie tylko pozytywne, ale również kryzysowe scenariusze. Poradzę sobie ze wszystkim, co mnie napotka. 

Y: Śmiało kroczyć tam gdzie nie dotarł żaden człowiek.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji