Artykuły

Kraków. Projekt "Młodzi w Starym online"

Cykl 13 premier zrealizują studentki i studenci III roku, pracujący pod opieką artystyczną Remigiusza Brzyka oraz II roku, tworzący pod opieką Pawła Miśkiewicza.

Projekt "Młodzi w Starym online", który jest owocem współpracy zespołu artystycznego i pracowników Narodowego Starego Teatru oraz Wydziału Reżyserii Dramatu Krakowskiej AST.

To reakcja twórców na niespodziewane, wywołane epidemią długotrwałe zawieszenie regularnych repertuarowych pokazów. Impulsem do tej spontanicznej i - wobec próby zmierzenia się z nowymi strategiami przekazu - anarchicznej akcji jest pragnienie pozostania w kontakcie z widzami i podtrzymanie regularnego trybu pracy Teatru.

Przez ponad siedem tygodni kilkuosobowe zespoły twórcze będą szukać, w kanonie literatury polskiej i światowej, odpowiedzi na pytania, jakie przynosi ze sobą sytuacja pandemii. Pytania o rzeczy i wartości pierwsze: Co znaczy dom? Jakie znaczenie ma zewnętrze dla wnętrza? Czym będzie samotność, a czym stanie się miłość? Jaki sens ma nadzieja? Po co jest praca?

Przeformułowanie życia na każdym poziomie determinuje nas wszystkich do rewizji tego, co było do tej pory. Młodzi rewidują kanon. W sytuacji zachwiania wszystkim, co uniwersalne, mówią mu "sprawdzam", by ci, którzy nazywali świat wtedy, nazwali świat teraz. Studenci reżyserii i dramaturgii biorą na warsztat tytuły z literatury dawnej i współczesnej, by swoistą panoramą gatunkową, liryką, prozą, bajką i modlitwą, ustanowić kanon na epidemię.

Zachęcam również do śledzenia na bieżąco informacji dotyczących projektu na stronie Narodowego Starego Teatru oraz w mediach społecznościowych:

www.stary.pl

www.facebook.com/StaryTeatr

www.instagram.com/stary_teatr

www.youtube.com/c/NarodowyStaryTeatrLive

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji