Artykuły

TVP Kultura. Nowy układ pasmowy

TVP Kultura odchodzi od formuły dni tematycznych na rzecz układu pasmowego. To najistotniejsza zmiana odkąd stacja zaczęła nadawać w kwietniu ubiegłego roku.

- Stawiamy na różnorodność i dlatego odchodzimy od dni podporządkowanych poszczególnym tematom. Pragniemy zaoferować naszym widzom atrakcyjny program, urozmaicony gatunkowo i tematycznie. Tak pomyślana ramówka musi być oczywiście uporządkowana i przejrzysta. Stąd nacisk na układ pasmowy. Widz musi mieć pewność, co i o jakiej godzinie może obejrzeć. Musi wiedzieć, że 19 to czas na dokument, o 20 startuje Studio Kultura, a o 21 rozpoczyna się premierowy film, spektakl, widowisko operowe lub koncert - mówi wortalowi Wirtualnemedia.pl Natalia Ligarzewska, p.o. PR stacji TVP Kultura.

Stopniowo pojawiać się mają nowe cykle filmowe, teatralne, muzyczne i dokumentalne, nowi prowadzący i autorskie programy. Planowane jest uruchomienie pasma magazynów tematycznych o godz. 22.30. Już we wrześniu startuje wieczorne pasmo filmów dokumentalnych i premierowy cykl "Panorama kina", prezentujący najlepsze, najgłośniejsze filmy z całego świata, obficie nagradzane na międzynarodowych festiwalach. Trwają intensywne prace nad nową formułą sobotniego bloku "Korzenie kultury", a także nad "Studiem Kultura", czyli wieczornym paśmie publicystycznym. Radykalnie zmieni się jego charakter, pojawią się też nowi prowadzący. Zaproszono do współpracy wyraziste osobowości, doświadczonych dziennikarzy i publicystów w różnym wieku, o różnych poglądach i temperamentach. Premiera już 4 września.

Trwają również zaawansowane prace nad nową formułą publicystyki.

"Studio Kultura" będzie nowoczesnym, realizowanym "na żywo" programem szybkiego reagowania na takie wydarzenia, jak np. sprawa Grassa czy głośny artykuł o Zbigniewie Herbercie opublikowany niedawno we "Wprost".

- Każde takie wydarzenie prowokuje do postawienia istotnych współczesnych pytań kulturowych oraz społecznych, i my zamierzamy je stawiać. Na przykład przy okazji premiery filmu "Lot 94" zapytamy, czy artysta ma prawo poruszać takie tematy jak WTC oraz czy media są wiarygodne w przekazywaniu relacji z dramatycznych wydarzeń i na ile epatowanie dramatem jest uzasadnione. Chcemy wywoływać dyskusje, konfrontować osoby o różnych poglądach i przekonaniach - dodaje Natalia Ligarzewska.

W ramach Studia Kultura widzowie znajda ponadto fleszowy skrót najważniejszych informacji kulturalnych dnia, przegląd prasy, omówienia premier teatralnych, filmowych, książkowych i muzycznych, felietony oraz reportaże.

Przypomnijmy, że na antenie stacji już niedługo mają się pojawić reklamy. Reklamodawcy mają się przede wszystkim pojawiać jako sponsorzy oraz mecenasi programów i pasm.

- W projekcie TVP Kultura od początku zakładano pojawienie się reklam. Nie było ich nie dlatego, że to kanał misyjny, tę teorię dobudowano potem, ale dlatego, że nie miał widowni - tłumaczy "Rz" wiceprezes TVP Anna Milewska. Na wniosek Milewskiej biuro reklamy TVP opracowało już ofertę dla reklamodawców. Reklamy mają się pojawić wraz ze zmianami w ramówce, najprawdopodobniej w październiku. - Chodzi nam o to, by w finansowanie Kultury zaangażować firmy i biznesmenów, ale jednocześnie nie zdegradować tego kanału reklamami papierowych ręczników - mówi Milewska. Według niej pojawienie się reklam w Kulturze nie powinno zostać źle odebrane przez widzów i środowiska twórcze.

Dyrektor marketingu biura reklamy TVP Kazimierz Piekarz zaznacza, że reklamy w Kulturze będą wprowadzane ostrożnie i zostaną dostosowane do charakteru kanału. Reklamodawcy mają się przede wszystkim pojawiać jako sponsorzy i mecenasi programów i pasm (być może będzie też można kupić tytuł mecenasa całej TVP Kultura). Tradycyjne bloki reklamowe będą ograniczone do dwóch minut, co oznacza, że zmieszczą się w nich tylko cztery standardowe spoty.

- Trudno sobie wyobrazić, by były to reklamy płynu do mycia naczyń. Klienci, podobnie jak my, mają świadomość charakteru tego kanału i jego widzów - podkreśla dla "Rz" Piekarz.

Widownia TVP Kultura, choć zwiększyła się w ostatnich miesiącach, wciąż jest bardzo mała: w ciągu dnia jest to prawie 600 tys. osób, ale w jednej minucie ogląda ją średnio tylko 4 tys. widzów (dane AGB Niel-sen Media Research).

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji